Pravděpodobně jste si již někdy všimli, že reklamy zobrazované ve vyhledávači Google a v Gmailu svým obsahem až podezřele korelují s vaším vyhledáváním či korespondencí. Není to náhoda.
1. díl - Google sleduje vaše dotazy
2. díl - Proč tato reklama, Zablokujte nežádoucí inzerenty
Proč tato reklama?
Jak jsme již zmínili v minulém díle, společnost Google se snaží veřejnosti objasnit princip výběru a zobrazování reklam. Pravděpodobně jste si všimli, že pakliže se vám v rámci prohlížeče Google zobrazí panel s reklamou, je současně doplněn o odkaz Proč tato reklama. Odkaz vás zavede na stránku s podrobnějšími informacemi, jež vysvětlí výběr dané reklamy a její souvislost s vaším vyhledáváním.
Zablokujte nežádoucí inzerenty
Pakliže se často setkáváte s reklamou některé konkrétní společnosti, jejíž zobrazování si výslovně nepřejete, můžete daného inzerenta zcela zablokovat. Před tímto úkonem se musíte pochopitelně přihlásit ke svému Google účtu a následně spustit nástroj Správce nastavení reklam. Ve skutečnosti se jedná pouze o jednu z webových stránek společnosti Google, jež vám umožní přizpůsobit nastavení zobrazovaných reklam. Naleznete zde vysvětlení, na základě jakých informací Google zvolil danou reklamu, a seznam vašich zájmů, jejichž výběr Google odhaduje především podle vyhledávaných hesel. Seznam zájmů do vysoké míry ovlivňuje, které reklamy Google s vaším účtem asociuje.
U každé reklamy je uveden odkaz Blokovat tohoto inzerenta, jehož prostřednictvím můžete zamezit zobrazování vybraných reklam až pěti stům inzerentů. Svůj seznam blokovaných zástupců pak naleznete pod odkazem Blokovaní inzerenti v pravém navigačním panelu. Pakliže nevlastníte Google účet, budou se reklamy personalizovat dle dat, jež zaznamenává sám prohlížeč a výběr se tedy bude vztahovat k celému počítači (respektive uživatelskému účtu), nikoliv ke Google účtu.
V následujícím díle si ukážeme, jak zrušit odběr personalizovaných reklam, jak upravit zájmové kategroie či zakázat historii vyhledávání.
Úvodní foto: ©vladislav susoy - Fotlia.com