Google již provozuje tolik služeb, že je snadné přehlédnout, kolik z nich lze s výhodou využít pro firemní účely. Podívejme se na nejužitečnější nástroje, které vám pomohou zefektivnit váš byznys.
<< Předchozí díl | Následující díl >>
Google+ Hangouty
Samotný Google Hangouty popisuje jako video chat službu určenou pro kamarády a rodiny, avšak Hangouty skýtají potenciál také pro firemní využití. Nejenže se můžete vidět a slyšet až s deseti účastníky současně, ale můžete s připojenými uživateli spolupracovat na dokumentech uložených na Google Drive, sdílet obrazovku nebo spouštět aplikace třetích stran. Hangouty sice nenabízejí všechny vlastnosti komerčních videokonferenčních řešení, jako je WebEx nebo GoToMeeting, nicméně jako jednoduchý nástroj pro okamžitou komunikaci členů týmu, kteří se nemohou setkat osobně, poslouží velice dobře a navíc je zdarma.
Google Voice
Hlasovou službu Google Voice společnost v České Republice spustila již v srpnu 2011. Uživatelé tak mohou za velmi přijatelné sazby volat z Gmailu na pevná i mobilní telefonní čísla a to místní i zahraniční. Bohužel však u nás služba oproti USA funguje stále jen polovičatě. Američané totiž prostřednictvím Google Voice získají nové telefonní číslo, na které se jim mohou ostatní dovolat. V ČR lze zatím pouze provádět hovory z Gmailu na pevné a mobilní sítě. Toto řešení se však může některým podnikům stále vyplatit, především pokud vykazují velkou míru odchozích telefonních hovorů.
V dalším díle se zaměříme na rychlou a snadnou tvorbu dotazníkových formulářů a nástroj pro testování mobilního webu.