Pro úspěch týmu pracujícího na nějakém projektu je dnes naprosto klíčová dobrá komunikace. Je přitom úplně jedno, zda se jedná o partu studentů pracující na nějakém školním projektu, malou firmu, v níž tvrdě pracuje několik málo lidí (třeba maloobchod), či obrovský podnik čítající stovky až tisíce zaměstnanců. Oním slovíčkem „dobrá“ se pak myslí taková komunikace, která skutečně funguje. Pro zajištění efektivní komunikace se dnes nabízí celá řada nástrojů usnadňující spolupráci. A pokud využití těchto nástrojů spojíte alespoň s trochou pracovní disciplíny, pak věřte, že ve vašem týmu půjde vše doslova jako „na drátku“.
1. díl článku: Bejvávalo, komunikace a vše kolem ní
2. díl článku: Správa projektů, správa kontaktů
Každý nástroj pro spolupráci by měl obsahovat následující klíčové funkce:
3) Společný chat
Je pravděpodobné, že čím dál častěji to budou právě nesladěné události (poznámky, zprávy, sdílené soubory či aktualizace stavů), jež budou posunovat váš projekt kupředu. Když však vyvstane potřeba využít chat v reálném čase, je ideální, pokud můžete maximum účastníků projektu začlenit do fóra, které bude sdílené, archivované a v němž se bude nacházet průběh veškeré důležité komunikace. Tak zajistíte, že žádná důležitá komunikace týkající se projektu, na kterém pracujete, nevyjde do ztracena.
4) Videokonference
Velmi důležité je i to, aby měli účastníci projektu možnost se navzájem spatřit, a to zejména, pokud se jedná o kolegy, kteří se jinak na živo nemají možnost potkat. Existuje řada nástrojů, pomocí nichž můžete uskutečnit videochat s účastníky projektu, nicméně daleko lepší je možnost integrace videochatu do jedné sady nástrojů pro spolupráci a zajistit, aby jej měl každý účastník projektu k dispozici.