Spam je tu s námi – je to takový nevítaný společník, kterého se asi nikdy úplně nezbavíme, a to ani přes sebevětší snahu, nicméně Outlook nám může pomoci spam alespoň zpomalit. Na následujících řádcích si můžete přečíst několik tipů, které může provést úplně každý. A jako bonus přidáme několik tipů pro práci s programem Outlook ve firemním prostředí.
4. Průvodce pravidly (pokročilé možnosti)
V programu Outlook můžete vytvářet pravidla pro blokování spamu, popřípadě konfigurovat provádění celé řady dalších velmi užitečných úkolů v závislosti na konkrétních a vámi nastavených kritériích.
Předpokládejme následující scénář: Uživatelka UserKC dostává do své e-mailové schránky spoustu e-mailů s přílohami, které jsou spamem a které nejsou adresovány na její e-mailovou adresu. V následujícím případě se jedná o e-mail, který byl adresován někomu, kdo se jmenuje mikeal.victor98@gmail.com, nicméně uživatelka UserKC tento e-mail dostala také. Jedná se o běžný případ podvodného phishingu, který postupem času nabývá na síle, proto jsme se rozhodli vytvořit pravidlo, které zautomatizuje proces, který tyto typy spamových útoků zlikviduje.
Klepněte do nabídky Domů >Pravidla > Vy
tvořit pravidlo. V dialogovém okně Vytvořit pravidlo pak stiskněte tlačítko Upřesnit nastavení.
Zobrazí se dialogové okno Průvodce pravidly, v němž se Outlook ptá: “Které podmínky chcete kontrolovat? Krok 1: Vyberte podmínky”. Projděte následující seznam a vyberte podmínky, které se vztahují k vašemu konkrétnímu případu. V tomto případě uživatelka UserKC vybrala položku kde mé jméno není v poli Komu a položku která obsahuje přílohu. Outlook následně vybrané podmínky vloží do okna pro Krok 2.
Nyní klepněte na tlačítko Další.