Bez nadsázky lze s čistým svědomím říct, že Top Spin 3 je snad nejlepším tenisovým simulátorem v historii konzolových her, a to pro svou komplexitu a těžko naučitelné ovládací mechanizmy: hrát jej bylo podobně těžké, jako opravdový tenis. Top Spin 4, které mimochodem vyvíjí 2K Sports Czech, by nicméně mělo naopak sloupnout pár vrstev složité hratelnosti a nabídnout tak možnost užít si hru i méně zkušenějším hráčům. Přitom prý ale zůstane zachována standardní obtížnost pro náročnější uživatele.
Nechybí zde ani hvězdy minulosti
Viděli jsme demoverzi hry, v jejímž uvítacím videu bylo možné spatřit jednu z hlavních novinek – tedy „nejširší paletu tenistů v historii.“ Nejde však o žádný mazaný marketingový tah, ale o prostý a jednoduše ověřitelný fakt. Mezi nejvýznamnějšími tenisovými hvězdami jsme spatřili například hráče jako Pete Sampras či Andre Agassi. Sampras se sice objevil už v prvním Top Spinu, tentokrát je to ale poprvé, co si obě americké hvězdy budou moci konkurovat v rámci jedné hry. Pro jedince, kteří si hru objednají předem, bude přitom nachystána stahovatelná retro verze Agassiho (s dlouhými vlasy).
Zápas v rámci demoverze se odehrával na Arthur Ashe Stadium, kde jsme se utkali v kůži Rogera Federera s Andym Murrayem. Jistě se dá říci, že postavy vypadají téměř stejně jako jejich předlohy: Federer měl totiž na sobě to stejné tričko, co měl ten stejný den na reálném US Open. To stejné platí i o pohybech, pokud tedy dokážete rozlišit Federerův backhand od Samprasova, poznáte rozdíly.
Co se týče hratelnosti a ovládání, tam se dočkáme změn týkajících se zejména začínajících hráčů. Přibude totiž pomocný ukazatel, na němž půjde jasně vidět, kdy je nejlepší máchnout raketou. Čím výš stoupají hodnoty v měřiči, tím silnější a přesnější bude výsledný úder. Stále však samozřejmě záleží i na tempu a trefě, což jsou atributy tkvějící ve vaší schopnosti odhadnout moment, kdy pustíte tlačítko pro úder (A pro flat spin, B pro top spin, X pro slice a Y pro lob).
Jako je v této herní sérii zvykem, věrně napodobuje zákony skutečného tenisu. Jestliže na protivníka vystřelíte tvrdým úderem, bude mít mnohem míň času zareagovat a konat proti vaší vůli. To se poté v hratelnosti odrazí tak, že proti vaší tvrdé střele bude jen těžko druhý hráč schopen pálit stejnou silou – tudíž má výhodu podávající. Pořád zde nicméně zůstává možnost riskantní střely (pravý trigger při odpalu) či obráceného fore/backhandu (levý trigger při odpalu). Tyto maličké triky poté fungují jako inovační prvky a mohou opravdu okořenit jakýkoliv zápas. Samozřejmě se můžete těšit i na Federerovu střelu vzad mezi nohama (tweener).
Jedinou vadou na kráse chystaného pokračování Top Spin se zdála být nereálně nízká rychlost zápasu. Míč odpálen plnou silou při podání může letět maximálně zhruba 160km/h, což je na Federera opravdu málo. Hra by měla poskytnout hráčům možnost výběru, aby si tenisoví veteráni mohli užít míčů letících alespoň 210km/h. Kromě toho však Top Spin 4 vypadá jako velmi slibný přídavek do kvalitní série. Jestliže vás hra zajímá, zůstaňte s námi i v následujících měsících: i přes abstraktnost data vydání (rok 2011) se už hry brzy dočkáme.