Organizace musí hledat nové způsoby, jak zajistit bezpečnost své podnikové informační architektury – většina dotazovaných firem vidí řešení v pokročilých automatizačních technologiích založených na umělé inteligenci, širším vzdělávání a outsourcingu služeb pro prevenci i detekci hrozeb.
Mnoho hrozeb, málo lidí
Konkrétně na poli kybernetických hrozeb se stav zhoršuje, útočníci své postupy zdokonalují a vedle počtu zranitelností roste i množství bezpečnostních upozornění, na které musí organizace reagovat. Nedostatek odborníků i nejnovějších informací a kvalitních znalostí přitom výrazně zvyšuje nejen riziko, že kybernetičtí zločinci uspějí, ale také závažnost potenciálních důsledků a škod.
Nedostatečné pokrytí lidskými zdroji je podle analytiků z Gartneru hlavní překážkou pro zavádění nových a účinných bezpečnostních technologií. Navíc počet neobsazených pozic v kyberbezpečnosti by se měl do konce roku 2020 opět zvýšit z loňského jednoho milionu na dokonce jeden a půl milionu, což už je skutečně extrémně vysoké číslo.
S ohledem na výše uvedené problémy se organizace začínají více obracet na třetí strany a celkově vzrůstá i v oblasti kybernetické bezpečnosti a její správy poptávka po outsourcingu. Mezi výhody outsourcingu v oblasti kybernetické bezpečnosti patří často o něco vyšší odborná znalost pracovníků poskytovatele služeb (chráněná firma nemusí školit své zaměstnance), třetí strana je zárukou kontinuální vysoké kvality služeb (chráněná firma se nemusí obávat odchodu svých specialistů) nebo vysoká nahraditelnost konkrétních správců. Třetí strana spravující bezpečnost má přitom přístup pouze k bezpečnostním produktům, nikoli k datům – ta jsou i nadále uložená v rámci infrastruktury chráněné firmy stejně, jako tomu bylo před outsourcingem.
Problémy samozřejmě primárně plynou z toho, že si bezpečnost nespravuje sama firma, nýbrž externí odborníci; i pokud se lze spolehnout na jejich schopnost, stále je nutné důvěřovat třetí straně a spolehnout se na to, že dokáží zajistit dostatečnou úroveň bezpečí.