Prodeje tabletů iPad nepřestávají klesat a firma z Cupertina ztrácí podíl na trhu. Na druhou stranu konkurence si nevede o moc lépe. Celý trh s tablety zažívá pokles zájmu, někde stagnuje a někde klesá.
Apple na trhu ztrácí již druhé čtvrtletí za sebou a na vině je pokles prodaných tabletů iPad. V posledních měsících loňského roku společnost prodala 21,42 milionů kusů tabletů, což představuje meziroční pokles o 18 %. První čtvrtina roku 2015 byla pro společnost s jablkem v logu ještě horší, prodalo se totiž jen 12,62 milionů tabletů, což je pokles o 23 % oproti roku 2014. U Samsungu je tento pokles ještě výraznější, představuje meziroční pokles o 30 %.
Celkový pokles trhu s tablety dosáhl v minulém čtvrtletí 13 %. Zdroje společnosti ABI Research uvádějí, že trh s tablety stagnuje a postupně ztrácí. Vypadá to, že poptávka po tabletech se pomalu nasytila a lidé nyní pokukují po phabletech, počítačích 2 v 1 a Chromeboocích. Pro příští rok předpovídá ABI pokračování situace, tedy stagnaci nebo mírný propad. Pro nás, uživatele, to může znamenat také pokles cen, což je vždycky fajn.