Twitter plánuje revoluci, zvýší limit 140 znaků na příspěvek

15. 9. 2016

Sdílet

 Autor: © bluedarkat - Fotolia.com
Již od příštího týdne by sociální síť Twitter měla pozměnit svůj legendární limit 140 znaků na příspěvek.

Podle zpráv, které se průběžně objevovaly do června, chtěl Twitter výrazně zvýšit limit znaků na jeden tweet, údajně až na těžko uvěřitelných 10 000 znaků. Ačkoli změna se zcela jistě chystá, takto radikální zřejmě přece jen nebude.

Podle technologického webu The Verge hodlá Twitter posunout znakový limit už v pondělí 19. září. Společnost zatím neoznámila, kolik znaků povolí, či zda opravdu dojde ke skutečnému posunu počtu znaků.

Jisté však je, že do limitu přestanou některé součásti tweetu započítávat, konkrétně obrázky, GIFy a videa. Je pravděpodobné, že se do limitu nově nebudou započítávat ani uživatelská jména v reakcích na cizí tweety. Firma se zatím k dotazům nevyjádřila.

Podle Ezry Gottheila, analytika v Technology Business Research, jde o pozitivní krok. „Jde o malou změnu, ale já si jí rozhodně vážím. Sice se mi líbí ta disciplína, kterou limit na počet znaků přináší, ale nevyhovuje mi, když tam musím vměstnat odkazy a jména,“ popsal. Byl by však rád, kdyby se sociální síť limitu nezbavila úplně.

„Někdy chcete více prostoru, ale to by se dělo s jakýmkoli limitem, a nemít žádný limit by [z Twitteru] učinilo úplně jiný zážitek,“ pokračuje. „Na 140 znaků si zvyknete, ale je dobře, že půjde o 140 znaků toho, co skutečně napíšete, a nezahrne věci jako jména. Naopak to povzbuzuje k zahrnutí vícero jmen, což přidává pocitu sounáležitosti v komunitě.“

bitcoin školení listopad 24

Patrick Moorhead, analytik v Moor Insights & Strategy, si myslí, že by tato změna mohla vést k dalším.

„Uživatelé chtějí více prostoru na příspěvek, když přidají něco jako odkaz na obrázek nebo video,“ dodává. „Toto by mohl být začátek něčeho, co se přeroste ve větší změny… Twitter donedávna činil kroky spíše zpět než kupředu. Twitter neroste, nezískává nové uživatele, a pokud v oblasti sociálních sítí nezískáváte nové uživatele, zmenšujete se. Aby se vyvíjely, potřebují nabrat jisté obrátky, a tento krok by mohl být začátkem pro Twitter.“