Two Worlds - dva světy plné magie

12. 5. 2007

Sdílet

Titul Two Worlds v mnoha ohledech připomíná Gothic 3 či TES IV: Oblivion, tedy současnou špičku RPG žánru. Ve světě hra právě vychází, a proto si poj...

Titul Two Worlds v mnoha ohledech připomíná Gothic 3 či TES IV: Oblivion, tedy současnou špičku RPG žánru. Ve světě hra právě vychází, a proto si pojďme připomenou, co nás v jejím fantasy světě čeká.



Autoři připravují ohromný živoucí svět, v němž se hráči ocitnou ve chvíli, kdy se špinaví orkové a další pakáž chystají osvobodit temného boha uvrženého před dávnými lety do magického žaláře. Před samotným hraním vás čeká tvorba hlavní postavy, kde naleznete volbu muž/žena a trochu hrátek s vizáží – nejedná se však o tak propracovaný proces jako třeba v již zmíněném titulu Oblivion. V hlavní kampaní je možné hrát jen za člověka, nicméně v multiplayerovém režimu by neměly chybět ani další rasy. S vytvořeným hrdinou se ocitnete ve fantastickém světě, což znamená nejen sledování hlavního příběhu, ale i plnění mnoha nepovinných úkolků a prozkoumávání rozsáhlé říše. Hlavním zaklínadlem hry by mělo být slovo „nelinearita“, což pro vás mimo jiné představuje možnost volby, na jakou stranu ústředního konfliktu mezi dobrem a zlem se přikloníte.



V rámci svého dobrodružného života se budete moci připojit i k různým gildám a společenstvím. Z toho samozřejmě plynou různé výhody, ale i povinnosti – získáte například přístup k některým exkluzivním dovednostem, na druhou stranu bude postup v cechovním žebříčku podmíněn plněním různých úkolů.



V otevřeném světě samozřejmě narazíte na množství ruin, jeskyní a jiných nebezpečných míst, skrývajících nejen poklady, ale také nepříjemné nestvůry a bestie. S těmi budete bojovat hlavně akčním způsobem, a to jak nablízko použitím klasických variant – jednoruční zbraň se štítem, dvě zbraně v každé ruce nebo obouruční zbraň –, tak i pomocí luku a podobných hraček pro boj na dálku či magií. Interakce s prostředím ale může být i přátelská. V mnoha vesničkách a městech potkáte spoustu jejich obyvatel, s nimiž můžete pokecat nebo třeba obchodovat. I tady platí, že volba v dialogu ovlivňuje vztah ostatních k vám a případně i vaší reputaci. Pokud se uchýlíte k nějakému zločinu (okrádání, vražda), musíte si dát pozor, aby vás nikdo neviděl, a nebo se připravit na následky v podobě zákroku stráží.



Hodně bohatý by měl být i RPG rozvoj vašeho hrdiny. Kromě pravidelného rozdělování bodíků do čtyř základních atributů (klasicky síla, obratnost, konstituce, inteligence) vás čeká i postupné osvojování různých dovedností a kouzel. Tyto skilly jsou sice rozděleny do různých kategorií, nicméně teoreticky můžete svého hrdinu naučit vše. Bude tedy jen na vás, zda se specializujete třeba na boj zblízka a zlodějské dovednosti, nebo ze svého avatara vytvoříte mistra magie, či zvolíte zlatou střední cestu a stanete se univerzálem, který od všeho umí něco, ale v žádné disciplíně nevyniká.



Kromě zajímavého vývojového stromu potěší i pestrý inventář – samozřejmostí jsou pochopitelně různá brnění, magické prsteny, zbraně či flakónky, ale věční hračičkové mohou jít i dál a některé své předměty vylepšovat pomocí magických krystalů a jiných specialit. Tušíte správně, že se jedná o variaci na upgrade vybavení ve stylu použitém již v Diablu II.



Two Worlds sice není nijak zvlášť omílán v médiích a reklamách, přesto se tváří jako velmi slibný projekt. Grafika nám subjektivně sice připadá o fous horší nežli třeba v klenotu Oblivion, nicméně svět by měl být designován zajímavě a už jeho otevřenost by mohla být zárukou dobré zábavy. Připočteme-li mraky questů a NPC, možnost osedlat koně, veleještěry a podobná zvířata či třeba slibovaný multiplayer, máme se skutečně na co těšit. Ve světě se hra objevila na pultech obchodů 9. května, avšak u nás jí můžeme očekávat zřejmě až ve třetím čtvrtletí letošního roku. Zato se však můžete těšit na lokalizovanou verzi s českými titulky.



Jiří Sládek (autor je manažerem magazínů portálu Centrum.cz)