U softwaru CRM se začíná prosazovat model SaaS

9. 7. 2008

Sdílet

Objem světového trhu se softwarem CRM (Customer Relationship Management) vzrostl v loňském roce o 23% a dosáhl tak celkové hodnoty 8,1 miliardy dolarů.

Objem světového trhu se softwarem CRM (Customer Relationship Management) vzrostl v loňském roce o 23% a dosáhl tak celkové hodnoty 8,1 miliardy dolarů. Příjmy na trhu s CRM softwarem rostou podobným tempem již od roku 2004 a v současné době jsou generovány zejména poptávkou v zemích s rozvíjející se ekonomikou, rychlým rozšiřováním modelu SaaS (Software as a Service; tento model měl v loňském roce již 15% podíl na celkovém trhu CRM) a také investicemi firem do oblasti udržení zákazníků.
Vedoucí postavení si udržela firma SAP, ale významnou dynamiku vzestupu hlásí společnosti SalesForce.com a Microsoft (49, respektive 89 %). Solidní růst vykázal i Oracle (téměř 30 %).
Celkově se v severní Americe prodalo asi 53 % softwaru CRM, na západní Evropu připadá zhruba třetina.

Celosvětové prodeje CRM
Podíl výrobců dle dosaženého obratu, 2007
SAP
25,4 %
Oracle
16,3 %
SalesForce.com
6,9 %
Amdocs
5,6 %
Microsoft
2,7 %
ostatní
40,6 %
Zdroj: Gartner, červenec 2008

 

Autor článku