Obr. 1 - WebTrends Analytics 10
Webová analytika (web analytics) je obor zabývající se měřením výkonnosti internetových aplikací, a to zejména z pohledu marketingu a obchodu. Cílem je pochopit chování uživatelů a podle toho pak optimalizovat výkony aplikace. Rychlý rozvoj internetových služeb často mění pohled na účel webové analytiky a Webtrends Analytics 10 je reakcí právě na tyto změny. Přináší zcela nové uživatelské rozhraní, při jehož návrhu se uplatnilo několik zásad:
• Internet nejsou jen webové stránky. Pro firemní marketing jsou čím dál důležitější nové informační kanály jako Facebook, Twitter, mobilní aplikace a další.
• Každý informační kanál má vlastní nástroje a metriky (KPI), které hodnotí jeho výkonnost (např. u Facebooku jsou to počty fanoušků, příspěvků a "likes"). Marketingové oddělení je ve firmě ale jen jedno a chce mít všechny podklady na jednom místě, snadno srozumitelné a přehledné.
• Internet nabízí i řadu jiných měřítek pro měření úspěšnosti marketingu, než jsou statistiky webu (návštěvy, návštěvníci apod.). Například jde o různé služby měřící "míru informačního ruchu" týkajícího se určitého tématu nebo služby napříč celým internetem. Příkladem může být měření zájmu o britskou královskou svatbu.
• Webová analytika nemá být obor sám pro sebe. Odběrateli dat nejsou specialisté na statistiku, ale specialisté na marketing, obchodní strategie apod. Informace je proto potřeba k cílovým odběratelům dostat co nekratší cestou a v co nejsrozumitelnější podobě - tak, aby se nemuseli zdržovat seznamováním s řadou složitých tabulek a grafů.
Webtrends Analytics 10 respektuje všechny tyto současné požadavky a trendy, které navíc kombinuje do moderního uživatelského rozhraní připraveného podle zásad "user experience". Pro prezentaci dat je využívána vizuální řeč - infografika. Nemusíte tak bádat, co daný graf vlastně říká - můžete šetřit invenci na složitá obchodní rozhodnutí, Webtrends Vám nabídnou ty správné podklady a budou Vás provázet daty přesně tudy, kudy se budou ubírat Vaše myšlenky a nápady. Webtrends Analytics se neomezují jen na statistiky získané přímo z Vašeho webu - je možné využívat i data třetích stran, jako služeb PostRank, BitLy, iTunes a dalších.
Obr. 2 - Panel s náhledy reportů
Pro specialisty na webovou analytiku zůstává i nadále k dispozici samostatné uživatelské rozhraní, které je už řadu let známé jako nejsilnější nástroj pro detailní analýzu webových dat. S tímto nástrojem je jediným omezením při tvorbě reportů Vaše fantazie.
Funkcí a novinek je ve Webtrends Analytics 10 celá řada. Unicorn Systems proto připravuje k nové verzi Webtrends Analytics informační materiály a sérii seminářů, na kterých zájemce seznámíme s podrobnostmi.
O Webtrends
Webtrends je americká společnost, zaměřená na oblast webové analytiky. Už od roku 1993, kdy Webtrends stály u zrodu celého webanalytického průmyslu, si společnost udržuje vedoucí postavení na trhu s nástroji a službami pro webovou analytiku. Jejich produkty pomáhají přetvářet data generovaná webovými stránkami, blogy, on-line kampaněmi, sociálními sítěmi a podnikovými systémy do cenných informací pomáhajících pochopit potřeby zákazníků a rozkrývat nové obchodní příležitosti.
O Unicorn Systems a.s.
Unicorn Systems je renomovaná evropská společnost poskytující ty největší informační systémy a řešení z oblasti informačních a komunikačních technologií. Dlouhodobě se soustředíme na vysokou přidanou hodnotu a konkurenční výhodu ve prospěch našich zákazníků. Působíme na trhu již od roku 1990 a za tu dobu jsme vytvořili celou řadu špičkových a rozsáhlých řešení, která jsou rozšířena a užívána mezi těmi nejvýznamnějšími podniky z různých odvětví. Máme ty nejlepší reference z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, energetiky, průmyslu, obchodu i veřejného sektoru. Našimi zákazníky jsou přední a největší firmy. Disponujeme detailními znalostmi z celého spektra podnikatelských odvětví. Rozumíme principům jejich fungování, ale i specifickým potřebám našich zákazníků.
Naše rozsáhlé týmy systematicky vzdělávaných odborníků dokonale ovládají všechny v současnosti obvyklé produktové řady, komponenty, technologie, a proto nemáme v podstatě žádná technologická omezení. Přestože při naší práci uplatňujeme mnoho revolučních myšlenek, vlastní dodávky řešení podléhají osvědčeným kritériím – kvalita, kvantita, termín a cena.
Tato i další tiskové zprávy Unicorn Systems jsou k dispozici na webových stránkách www.unicornsystems.eu.