Únik dat – pro firmy větší hrozba než spam, spyware či phishing

10. 7. 2008

Sdílet

Datové úniky se stávají nejpalčivějším problémem globálních společností. Ukazují to výsledky studie firmy Trend Micro, která zkoumala vnímání a zkušenosti podnikových uživatelů počítačů s bezpečnostními hrozbami.

Datové úniky se stávají nejpalčivějším problémem globálních společností. Ukazují to výsledky studie firmy Trend Micro, která zkoumala vnímání a zkušenosti podnikových uživatelů počítačů s bezpečnostními hrozbami.
Průzkum zjistil, že ztráta firemních dat a informací je považována za druhou nejhorší hrozbu, po virech, a za mnohem závažnější hrozbu než většina ostatních jako spam, spyware a phishing. Mnoho dotazovaných zdvihlo při zmínce o únicích podnikových dat varovně prst: zatímco šest procent koncových uživatelů přiznalo, že má k dispozici uniklé podnikové informace, 16 procent věří, že za úniky dat mohou druzí zaměstnanci.
Studie také zjistila, že zhruba 46 procent společností v současnosti nemá pravidla zamezující únikům dat. Společnosti v Německu a Japonsku častěji než firmy ve Spojeném království zavádějí pravidla pro ochranu před úniky dat. Ve všech sledovaných zemích to jsou větší společnosti, které častěji aplikují preventivní pravidla, než malé firmy.
„Většina úniků dat se děje zvnitřku, ať už jde o náhodu nebo záměr. Viníky jsou právoplatní uživatelé, kteří mají přístup k datům v podnikové síti. Úniky dat mohou zapříčinit udělení pokut, vyšetřování, poškození dobrého jména značky a negativní reakce okolí. Není proto překvapující, že úniky dat se stávají pro společnosti významným problémem,“ uvedl Glen Kosaka, marketingový ředitel divize Trend Micro zabývající se prevencí před úniky dat.
Na seznamu soukromých on-line aktivit provozovaných v podnikové síti jsou na prvních místech kontrola osobních e-mailů a prohlížení webových stránek, které nesouvisejí se zaměstnáním.
Více než polovina koncových uživatelů (ve všech zemích), kteří se stali oběťmi spywaru nebo phishingu, také věří, že jejich IT oddělení mohlo incidentu zabránit.

 

Autor článku