Společnost Symantec dnes oznámila vydání své únorové zprávy 2009 MessageLabs Intelligence Report. Analýza upozorňuje, že přestože v únoru došlo k poklesu nevyžádané pošty o 1,3 % na 73,3 % ze všech e-mailů, na začátku měsíce dosahovala úrovně až 79,5 %. Odesílatelé nevyžádané pošty využívali pro své nejnovější triky finanční krizi a den svatého Valentýna.
Současná největší robotická síť Cutwail (Pandex) vyhradila zprávám na téma dne svatého Valentýna přibližně 90 % svého výstupu, odhadovaného přibližně na sedm miliard zpráv denně.
„Nevyžádaná pošta na valentýnské téma dosáhla nebývalé úrovně a tvořila 9 % veškeré nevyžádané pošty,“ řekl Paul Wood, MessageLabs Intelligence Senior Analyst, společnosti Symantec.
Poprvé za víc než rok se v únoru znovu objevilo přesměrování výsledků vyhledávačů, které se tentokrát tématicky zaměřilo na finanční krizi. Nevyžádané e-mailové zprávy zaměřené na recesi obsahovaly text jako například „Chybí peníze, doba je zlá. Vánoce jsou za námi. Vhodná doba na pořízení nových hodinek!“
Atmosféru současné finanční krize v době, kdy znepokojení spotřebitelé nemusejí být překvapení, když dostanou zprávu od své banky, využili ve svůj prospěch také autoři phishingu.Podíl phishingových útoků narostl na jeden ze 190,4 e-mailů z 396,2 v lednu 2009.
Tým MessageLabs Intelligence zachytil novou techniku využívající falešné hlavičky u cílených útoků trojských koní. Analýza činností zaměřených na zabezpečení webu ukazuje, že 26,1 % veškerého webového škodlivého kódu zachyceného v únoru byl nový kód.
Úplná zpráva je k dispozici zde.