Firmy jsou přitom těmito podvody ohroženy dnes ještě více než jednotlivci, a to především ze 2 důvodů. V první řadě nemají vůči bance zdaleka takovou legislativní ochranu jako spotřebitel, alespoň v USA. Druhá věc pak je, že převádějí mnohem větší částky a nemají zdaleka tak nízko nastavené limity. (Malé firmy stále častější obětí bankovních podvodů)
V USA se množí případy takto vypleněných účtů nejen u soukromých firem, ale i u orgánů samosprávy (hlavně magistrátů).
Z pohledu bank tak vzniká dilema, jak daleko mají (a i z hlediska práva mohou) zacházet v ochraně počítačů svých uživatelů. Mají např. před vstupem do systému spouštět vlastní on-line bezpečnostní skenování obsahu počítače? Mají pro přístup do systému nabízet speciální kontrolní plug-iny, které budou dávat pozor na to, zda hesla neodchytává keylogger? Dovolí si ale banka přijít o klienty, kteří si takový doplněk nenainstalují?
Nebo snad skončíme v situaci, kdy každá transakce bude ověřovaná telefonicky, aby se banka zajistila před podvodem a nutností se s okradeným soudit?
Celý článek na NetworkWoldu.
Na toto téma viz také článek Bezpečné bankovnictví i z počítače v botnetu.