Zákazníci společnosti AEC si nyní mohou vybrat ze dvou vzdělávacích módů. Ten první jim umožňuje pořídit si produkt v podobě nástrojů platformy KnowBe4, kde si mohou sami nasimulovat hackerské útoky a následně využívat navazující e-learningovou výuku podle své potřeby.
Pro takovou činnost však většině tuzemských firem chybí potřebné know-how. Správně zpracovat, zacílit a vyhodnotit veškeré kroky je náročné. AEC proto nabízí i druhou možnost, a to objednat si security awareness jako komplexní službu, kde veškeré postupy, včetně využití unikátních nástrojů, zajišťují experti AEC.
„Partnerství s firmou KnowBe4, která představuje špičku v oblasti security awareness, znamená pro AEC významnou evoluci nabízených služeb,“ zdůraznil Maroš Barabas, Head of Product Management společnosti AEC, a dodal: „My teď můžeme propojit a zautomatizovat jednotlivé dílčí kroky všech našich výukových programů a jejich sílu napřít správným směrem.“
Hlavní předností KnowBe4 podle AEC je, že dokáže zajímavým způsobem spojit testování s učením. Prostředí, v němž pracuje, umožňuje provádět přezkoušení před i po provedení školení.
Díky tomu je dobře patrné, kteří uživatelé se v průběhu času zlepšují a kteří ještě potřebují pomoci a s čím konkrétně. Zjištěné výsledky lépe pomáhají přizpůsobit školení jak jednotlivým účastníkům, tak i celkovým potřebám dané organizace.
Firmy tak mají k dispozici výukový program sestavený v podobě celé série atraktivních kroků: rozbory incidentů, školení, názorná infografika, informativní e-maily, ale i přezkušování a specifické testování získaných znalostí zaměřené na fyzické, e-mailové, ale i telefonické metody útoků.
Cílem školení je pak změnit návyky uživatelů a upevnit nové vzorce jejich chování tak, aby se téma kybernetické bezpečnosti stalo přirozenou součástí kultury firmy.
Zdroj: AEC
„Z našich dosavadních zkušeností vyplývá, že osobní konfrontace s útokem, byť simulovaným, a vlastní intenzivní prožitek té situace, přinášejí zaměstnancům dlouhodobou zkušenost,“ říká Barabas.
Drtivá většina všech kybernetických útoků se podle AEC dnes zaměřuje na nejslabší článek ochrany firemních dat, a tím je člověk. Útočníci používají nejrůznějších podvodných metod, včetně shromažďování volně dostupných informací, s jejichž pomocí se pak pokouší vystavit uživatele tlaku, zmást ho a oklamat.
„Stále více firem zjišťuje, že nejlepší způsob, jak svá data zabezpečit před útokem sociálním inženýrstvím, není vystavět kolem nich nákladnou technologickou hradbu, ale co nejlépe poučit své lidi. Vzdělávání zaměstnanců v podobě standardního jednorázového školení se přitom ukázalo jako málo účinné,“ dodáváBarabas.