V softwaru nejvíc frčí CRM

16. 4. 2018

Sdílet

 Autor: Fotolia © kritchanut
Na konci minulého roku segment CRM software předběhl DBMS a stal se podle agentury Gartner největším ze všech softwarových trhů s celkovým obratem 39,5 miliardy dolarů za rok 2017. I letos poroste CRM i v letošním roce nejrychleji – o 16 %.

Hlavním motorem růstu CRM jsou podle analytika Juliana Poultera, ředitele výzkumu Gartner, oblasti správy leadů (potenciálních zákazníků), práce s hlasem zákazníka (VoC – voice of customer) a řízení pracovníků v terénu, které rostou tempem přes 20 procent.

Vzestup marketingových technologií a nedávné oživení technologií prodejních oživily trh CRM, který tak přitahuje nové hráče. Tradiční dodavatelé (v Česku např. RAYNET CRM) nabízející kompletní CRM sady zahrnující obchod, online prodej a služby rostou rychleji a snáze prodávají doplňkové moduly stávajícím zákazníkům.

„Organizace se snaží vyhnout tvorbě informačních sil a vytvořit si 360stupňový pohled na zákazníka,“ vysvětluje Julian Poulter. „Ten jim totiž umožňuje lépe využít technologie jako je umělá inteligence, s jejichž pomocí lze dále zvyšovat efektivitu CRM.“

ICTS24

CRM systémy obvykle obsahují velké množství citlivých osobních údajů, jež jsou uchovávány po poměrně dlouhou dobu – a mohou tak být příčinou neplnění požadavků direktivy GDPR častěji, než jiné typy podnikových aplikací.

Výdaje na GDPR se s největší pravděpodobností promítnou v následujících třech letech do oblastí informační bezpečnosti, CRM a zlepšování zákaznické zkušenosti (CX). Konkrétní investice pak půjdou do marketingových technologií, prevence úniků dat, SIEM (řízení bezpečnostních informací a událostí) a poradenství v oblasti bezpečnosti.