Válka uložišť pokračuje, Amazon nově nabízí synchronizaci

3. 4. 2013

Sdílet

 Autor: © vladgrin - Fotolia.com
Amazon obohatil své úložiště Cloud Drive o možnost synchronizace souborů.

Světu cloudových úložišť dominují služby Apple iTunes Match a iCloud, které podle posledních statistik dohromady kontrolují 27 % trhu. DropBox obsadil 17 % a Cloud Drive Amazonu jej těsně následuje s 15 procenty. Možností synchronizovat soubory mezi zařízeními Amazon se nabídkou funkcí konečně vyrovnává své konkurenci, a současně mu stále zůstává výhoda díky větším zkušenostem s digitálními medii.

Amazon nabízí 5 GB bezplatného úložného prostoru v cloudu, dodatečný prostor začíná na 20 GB za 10 dolarů ročně. iCloud nabízí bezplatných 5 GB a dalších 20 GB za 40 dolarů na rok, u DropBoxu je to 2 GB zdarma a 100 GB za 10 dolarů, ovšem měsíčně.

Amazon uvedl Cloud Drive před dvěma roky především kvůli konkurujícím iTunes. iCloud uživatelům již tehdy umožňoval synchronizovat hudbu mezi jejich zařízeními značky Apple a také znovu stahovat skladby, které již před tím zakoupili, ale ztratili. Uživatelé služby Cloud Drive tak mohli ukládat soubory MP3 získané v obchodě s hudbou firmy Amazon a poslouchat je na libovolném počítači nebo zařízení se systémem Android. Cloud Drive nebyl určen pouze pro hudbu, ale byla primárním důvodem a páteří jeho existence.

V minulém roce Amazon oddělil Cloud Drive od Cloud playeru a Cloud Drive přerostl v databázi obecných dokumentů. Cloud Drive byl přepracován, aby opět srovnal náskok konkurence. V květnu byla uvedena aplikace pro OS X a Windows umožňující uživatelům pracovat se soubory jejich přetahování místo méně pohodlného nahrávání přes dosavadní webové rozhraní. Ale zcela chyběla možnost synchronizovat soubory mezi více zařízeními.

Nyní tedy získávají uživatelé Amazonu přistup ke svým médiím z libovolného zařízení. Totéž samozřejmě platí pro uživatelé služeb iTunes/iCloud, Microsoft SkyDrive a Google Drive. Ovšem v budoucnosti úložiště, která současně nebudou nabízet mediálních obsah, mohou přijít o zájem veřejnosti. Ale možná s tím počítá Google, který konečně oficiálně přiznal, že hodlá konkurovat Amazonu v jeho roli velkého mezinárodního obchodu a nepochybně můžeme počítat s tím, že se nestaví u „obyčejného“ zboží a bude bojovat i o pozici prodejce obsahu, ostatně jeho služba YouTube (kterou v roce 2006 zakoupil za 1,65 milionů dolarů) mu poskytuje výjimečnou příležitost ke streamování placeného obsahu.