Hlavní navigace

Vampire: Bloodlines - lákavé upíří RPG

23. 11. 2003

Sdílet

Máte-li rádi tajemné příběhy plné upírů a jim podobných krvežíznivých tvorů, za pár měsíců vás jistě potěší chystané akční RPG Vampire: The Masquerade – Bloodlines od mistrů z Troika Games. Pojďte se společně s námi podívat autorům pod pokličku.

Nikdy nevěřil strašidelným příběhům. Ani v nejtemnějším koutě své duše si nepřipouštěl možnost existence upírů, vlkodlaků, oživlých mrtvol a dalších podivných bytostí. Jejich přítomnost akceptoval pouze ve filmových hororech – při kterých se však náramně bavil. Ovšem jen do doby, kdy starý kostelní zvon odbil půlnoc a přišel čas jeho proměny. V tu chvíli bylo najednou vše až příliš skutečné. Stal se jedním z Rodu – upírem, čerstvě narozeným zplozencem noci.



V roce 2000 vydala známá společnost Activision third person RPG Vampire: The Masquerade – Redemption. Tento úspěšný titul od Nihilistic Software vycházel ze Světa Temnoty slavného papírového RPG Vampire: The Masquerade. Nejinak tomu je i v případě další upírské novinky, s níž zmiňovaní vydavatelé chtějí oprášit smlouvu s firmou White Wolf, známou nejen krvavou Maškarádou. Vývoj připravovaného first person akčního RPG s názvem Vampire: The Masquerade – Bloodlines byl ale k údivu všech zasvěcených vložen do rukou vývojářů z Troika Games. Ti by ho měli do zdárného konce dovést ve druhém čtvrtletí příštího roku a vězte, že se tohoto složitého úkolu zhostili zatraceně dobře. Ostatně posuďte sami.



Smrt jako znovuzrození

Temný příběh Vampire: The Masquerade – Bloodlines začíná poněkud smutnou událostí, a to smrtí vašeho virtuálního já. Dojde k tomu, když se v zapadlé uličce za nechvalně známým hollywoodským nočním klubem Sunset Strip ze všech sil snažte odolat upířímu kousnutí. Nakonec podléháte a děti noci se jako mávnutím kouzelného proutku stávají vaší vlastní krví. Nebo spíš vy jejich. Vaše budoucnost však není přesně nalinkovaná. Máte možnost striktně se podřídit plánům upířího Prince, vládnoucího v Los Angeles, nebo zvolit azyl u některých z renegátů. Na scéně se totiž objevuje starověký artefakt nepředstavitelné moci, který chce každý z vůdců získat pro své přívržence, a tak záleží pouze na vás, jakou cestu si zvolíte. Vybírejte však pečlivě, neboť obrovská dávka svobody a nelineární pojetí hry vás pokaždé zavedou na jiná místa.

O vaši přízeň se hlásí všehovšudy sedm upířích klanů, lišících se jak základními vlastnostmi, tak i různými disciplínami a speciálními schopnostmi. Autoři se snaží co možná nejpřesněji držet pravidel stanovených v papírovém Vampire: The Masquerade, a tak mezi nimi najdete klany Brujah (silní bojovníci), Ventrue (mistři v mentálním ovládání nepřátel), Toreador (půvabné bytosti s nadobyčejnou schopností uhranutí), Malkavian (šílenci se speciálním viděním), Nosferatu (odporné, skrývající se bestie), Gangrel (zvířecí bojovníci s možností proměny) a Tremere (krvavé magii holdující kouzelníci). Nutno podotknout, že všichni upíři jsou smrtelně nebezpeční a krom sání životodárné krve dokáží řešit věci dosti svérázným způsobem. Jen je třeba si dobře promyslet každý možný vývoj, v čemž začátečníkům pomůže i možnost automatického rozdělování získaných bodů.



Upír chytne a nepustí

Během hry se dostanete do mnoha různých interiérů i exteriérů a budete naplno nasávat atmosféru goticko-punkového Los Angeles, ať již v centru, Hollywoodu, Santa Monice či Čínské čtvrti. Přestože se můžete těšit na first person pohled (rovněž se spekuluje o dodatečné third person perspektivě) a jednu z hlavních částí hry bude tvořit akce, Bloodlines se rozhodně nezvrhne v bezduchou střílečku. Troika Games kladou velký důraz na příběh, zachycení křehkých vztahů mezi jednotlivými upírskými klany a jejich soupeření. Kupředu vás nepovede zabíjení, nýbrž různé způsoby plnění velkého množství hlavních i vedlejších úkolů, za které budete odměňováni zkušenostními body, s jejichž pomocí si nemrtvého hrdinu vyvinete přesně podle svých představ.

Samozřejmě narazíte na široký bojový arzenál a krom slastného broušení vlastních špičáků se ujmete klasických zbraní (např. katany či dřevěných hřebů) i moderních kousků, mezi nimiž nechybějí pistole, brokovnice, uziny, plamenomet a další smrtonosné nástroje. Úspěšnost v boji však bude záležet na stupni ovládání jednotlivých technik, stejně jako například v případě oblíbeného Deus Ex.

Během svého posmrtného dobrodružství narazíte na spoustu NPC i nepřátel z řad lidí, upírů a dalších krvelačných bestií. Ne vždy se ale budete muset hned sápat po zbraních. Troika Games zkrátka stále něčím překvapují a v tuto chvíli nemůžeme opomenout poměrně slušný počet již zmiňovaných speciálních schopností a propracovaný konverzační model. Díky tomu budou postavy při rozhovorech reagovat na vaše pohlaví, klanovou příslušnost, dosavadní činy a speciální jazykové schopnosti, specifické pro některé skupiny upírů.



Audiovizuální orgie ve velkém stylu

Aby toho nebylo málo, vybrali si Troika Games pro svoje nové děťátko Source Technology od Valve, tedy úplně stejný engine, jaký pohání očekávanou first person akci Half-Life 2. Krom doposavad zmíněných aspektů hry, které si u nás vysloužily jedničku z hvězdičkou, tedy oceníte i audiovizuální zpracování, neboť s ním autoři nasadili laťku skutečně hodně vysoko. Můžete se těšit na úžasné částicové efekty a hru světla a stínů, co nejvíce odpovídající upířímu Světu Temnoty. Nechybí ani detailní obličejová animace, díky níž postavy dokáží přesně artikulovat (všechny rozhovory budou samozřejmě profesionálně namluveny), nebo systém realistického zpracování oblečení, jež se na postavách pohybuje téměř jako to skutečné. Samozřejmostí je rovněž pokročilý fyzikální systém, umožňující libovolný pohyb s okolními předměty, a zaručující tak vynikající interakci s prostředím.
Třešničkou na krvavém dortu pak bude donedávna utajovaný multiplayer, v němž se zapojíte do posledního zápasu světla s temnotou. Čeká vás plnění různých týmových úkolů a samozřejmostí bude rovněž získávání zkušenostních bodů včetně následného vylepšování postav. Stačí se jen přidat k upírům nebo naopak ke speciálním lovcům z řad lidí, a zábava může začít.

Akční RPG Vampire: The Masquerade – Bloodlines se může s hrdostí zařadit mezi nejočekávanější tituly příštího roku. Již na první pohled totiž nabízí vynikající herní zážitek, umocněný dech beroucím grafickým zpracováním, jaké má zatím jen malou konkurenci. Herní doba je odhadována na 40–80 hodin čistého času, což je dnes naprosto uspokojující, zvlášť vezmeme-li v úvahu lákavou možnost opakovaného hraní. Držme tedy autorům palce, ať to náhodou ještě nepokazí.





Deus Ex v rouše upířím

Akční RPG Vampire: The Masquerade – Bloodlines se překvapivě v mnohém podobá očekávanému kyberpunkovému RPG Deus Ex: Invisible War. Nejde pouze o bojovou část hry, v obou případech perfektně zvládnutou ve first person pohledu, ale též o získávání zkušenostních bodů po úspěšném splnění hlavních i vedlejších úkolů a spoustu dalších, na první pohled nenápadných prvků. Z těch mnohé hráče bezpochyby nejvíce nadchne nelineární zpracování a obrovská svoboda při řešení většiny questů. Různé možnosti pochopitelně závisejí na schopnostech vašeho hrdiny, ovlivněných též příslušností k jednomu ze sedmi upírských klanů. Při opakovaném hraní tak budete spoustu problémů řešit stále novými způsoby.

V jedné z misí se například musíte dostat do budovy strážené hlídačem. Jako Ventrue můžete využít skvělé schopnosti manipulace a strážného během rozhovoru oklamat, Nosferatu dokáže splynout s okolními stíny, a projít tak nepozorovaně kolem, šílený Malkavian muže zase s neskrývaným nadšením jednoduše nakrmí olovem. Nutno však podotknout, že uvedenými způsoby zdaleka nevyčerpáte všechny možnosti, které se nabízejí. O tom ostatně svědčí i velmi zajímavé řešení dalšího úkolu, jenž tkví v uzavření jisté restaurace. Předně je k dispozici spousta krvavých způsobů, vrcholících odstraněním veškerého personálu včetně hostů. Zkušený Gangrel však využije pro svůj klan specifického umění proměny ve zvíře a přiláká do restaurace krysy z celé losangeleské kanalizace.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku