Vánoce přejí Blu-ray

10. 12. 2010

Sdílet

 Autor:
Blu-ray přehrávače se letos dostaly mezi nejžádanější vánoční dárky. Může za pokles cen, širší nabídka BR titulů i mnohem vyšší vybavenost HD televizory.

Například na internetovém serveru Kasa.cz se od začátku listopadu oproti loňskému roku prodalo 10x více Blu-ray přehrávačů, mezi značkami vedou Panasonic a LG, TOP 3 výrobce doplňuje Philips.

„Splňují se tak naše předpoklady, že zatímco vloni a v průběhu letošního roku se velmi dobře prodávaly televizory s vysokým rozlišením, Vánoce v obývacím pokoji budou patřit TV doplňkům,“ říká Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Velmi populární jsou letos mezi zákazníky také DVD přehrávače, za čímž kromě nízkých cen zařízení stojí také nízké ceny příbalových DVD nosičů, které se většinou pohybují kolem 50 Kč. Internetový nákupní portál Kasa.cz letos v předvánočním období prodal více než 2x tolik DVD přehrávačů než ve stejné době loňského roku, nejžádanějšími značkami jsou Hyundai, Gogen, Panasonic a Sony.

V porovnání s loňským rokem rostou i prodeje DVB-T tunerů, kterých se prodává až 5x více, z pohledu značek trh válcuje Gogen s více než 80 procenty. Hlavním lákadlem moderních DVB-T tunerů je možnost nahrávat TV záznam na USB flashdisk a z něj přehrávat filmy, hudbu a fotografie.

K velkým změnám od posledních Vánoc došlo také na trhu s mobilními telefony. Zatímco vloni byl nejprodávanější značkou Samsung se 17 % podílem na prodaných kusech, následovaný Nokií s 15 %, letos na Kasa.cz vede Nokia s téměř polovičním podílem před Samsungem se čtvrtinovým podílem. „Je to dáno především tím, že Nokia před Vánocemi připravila atraktivní nabídku přístrojů v cenové kategorii 2-5 tisíc, což je pro většinu populace cenová hladina, za kterou jsou ochotni nakupovat mobilní telefon jako dárek pro nejbližší. A zároveň jí zde nekonkurují telefony na platformě Android,“ říká Jitka Součková. Řada lidí podle ní také slyší na autopříslušenství zdarma a bezplatnou autonavigaci k některým modelům Nokia.

Stejně dobře jako vloni se v předvánočním období prodávají i další moderní zařízení, například meteostanice, kde je stejně jako v minulém roce jasným lídrem trhu značka Hyundai s cca 98 procentním podílem, nebo retro audio soupravy, kterých se ve srovnání s rokem 2009 doposud prodalo 3x více.