„Naše zařízení jsme pojmenovali Suma, což je zkrácenina pro japonský druh mandarinky“ říká Duncan Smith, šéf vývoje spotřebitelských produktů ve společnosti Cambridge Consultants.
Cambridge Consultants v současné době vyvíjí hned několik verzí zařízení Suma, z nichž některé by se měly objevit již na lednovém veletrhu Consumer Electronics Show v americkém Las Vegas. Do té doby nechce společnost o svém novém produktu příliš mluvit, neboť je jejím primárním cílem jeho licencování. Pár detailů o přesto prozradila.
Uvnitř plastické hmoty, kterou je Suma převážně tvořena, se nacházejí akční členy obklopující snímací jádro. Tím, jak je zařízení stlačováno, zaznamenávají akční členy tlakové a pohybové změny a tyto signály jsou pak zpracovávány prostřednictvím softwaru uvnitř Sumy. Pro lepší kontrolu pohybových změn je pak součástí zařízení i měřič zrychlení, tzv. akcelerometr.
S něčím podobným jsme se již mohli setkat u ovladače pro konzolu Nintendo Wii, kde je však možné snímat jen pohyb. „Se schopností měnit tvar se tak potenciál (nejen) těchto zařízení ještě zvyšuje“ myslí si Smith.
S vývojem vlastních aplikací pro Sumu v Cambridge Consultants nepočítají, to chtějí nechat na někom jiném. Přesto již pro potřeby testování vlastního produktu vyvinuli míčovou hru běžící na OS Linux. Tato aplikace má být součástí i výše zmíněné prezentace na CES, kde společnost hodlá především vzbudit zájem mezi softwarovými vývojáři.
Kolik bude nové zařízení stát, zatím není jasné. Společnost nyní pracuje na vývoji jeho low-endové verze, která je sice méně citlivá na tlak, ale zároveň je i levnější na výrobu. S dražšími komponenty se tak citlivost a přesnost Sumy bude zvyšovat. Své využití by Suma kromě herního průmyslu a 3D aplikací mohla najít i ve zdravotnictví, například u zdravotně postižených.