Společnost Mediaresearch, jež se dlouhodobě věnuje výzkumu veřejného mínění, zveřejnila výsledky březnového průzkumu, v němž se zabývala povědomostí uživatelů internetu o možnosti placení některých produktů a služeb prostřednictvím SMS zpráv. Z výzkumu, realizovaného na vzorku 496 respondentů, vyplývá, že 68 procent populace starší 15 let ví o možnosti placení přes SMS. V druhé části byl výzkum zaměřen na znalost konkrétních produktů a služeb, jež je možné platit mobilním telefonem. Nejvíce lidí (93 %) uvedlo, že ví o možnosti zasílat charitativní tzv. DMS zprávy. Na druhém místě lidé většinou uváděli platby za stahování log a melodií (82 %) a na třetím místě možnost platby jízdenky MHD (79 %). Velice dobrá povědomost je také o možnosti placení poplatků u lékaře (78 %).
Komentář: Automaty na Coca Colu, v nichž se namísto mincí platí odesláním SMS, se sice zatím přílišného rozšíření nedočkaly, ale i přesto považujeme odeslání SMS za perfektní nástroj pro úhradu malých částek.
- - Ondřej Pilát