Více než 80 % velkoobchodních odběratelů si předává elektronicky svá obchodní data se společností ASSA ABLOY, předním výrobcem uzamykatelných dveřních systémů jako FAB, Abloy nebo Yale. Umožnila to první fáze implementace elektronické datové výměny EDI, realizovaná společností CCV Informační systémy. Potvrdila se tak vysoká míra EDI penetrace v rámci obchodních řetězců a hobby marketů, jež v současnosti běžně využívají v rámci komunikace více než tucet různých elektronických zpráv (dokladů).
Rozvoj EDI řešení od velkých až po malé
Na svou dosavadní pozitivní zkušenost s komplexní elektronickou datovou obchodní výměnou s několika retailovými řetězci úspěšně navázala společnost ASSA ABLOY, která se rozhodla v rámci dalšího rozvoje zapojit všechny své odběratele do EDI (Electronic Data Interchange – elektronická výměna dat). V první fázi došlo k oslovení 35 velkoodběratelů, z nichž se pro elektronické propojení rozhodlo více než 80 %, což znamená významnou úsporu spojenou s využitím bezpapírových procesů. Potvrdila se tak velmi vysoká míra penetrace EDI, které je de-facto standardem pro výměnu obchodních dokladů mezi velkými obchodními subjekty. V rámci druhé etapy se ASSA ABLOY zaměří na elektronickou komunikaci s dalšími odběrateli.
Odběratelé volí komplexní službu s procesními výhodami
Poskytovatelem celého řešení se pro ASSA ABLOY stala společnost CCV Informační systémy, která oslovila vybrané obchodní partnery a nabídla velkoobchodním odběratelům dvě možnosti, jak zprovoznit EDI komunikaci. První bylo prostřednictvím clearingového centra EDI Orion, umožňující přímé propojení s podnikovým ERP systémem. Druhou pak bylo webové řešení pro případ, že by podnikový systém integraci neumožňoval.
„Skutečnost, že většina odběratelů dala přednost integrovanému řešení, které s sebou nese všechny výhody spojené s EDI, svědčí o jejich pozitivní připravenosti na zavedení strukturované elektronické komunikace podle mezinárodních standardů,“ uvedl David Reichel, ředitel divize eBusiness společnosti CCV Informační systémy.
Implementace EDI a správa produktových dat v jednom
„Pro další rozvoj EDI jsme zvolili prověřeného poskytovatele. Ten nám zajišťuje v rámci Orion eKatalogu také elektronickou správu produktových dat. Díky tomu si mohou odběratelé jednoduše objednávat naše produkty, o kterých mají kompletní informace a jsou v objednávce vždy jasně identifikovány,“ říká Michal Říha, Business Unit Manager ve společnosti ASSA ABLOY, a dodává: „Rozšíření elektronické komunikace mezi další partnery nám opět urychlí tok dokumentů a zároveň sníží chybovost v objednávkách a fakturách, což nám přinese zvýšení kvality a efektivity práce zejména v oddělení zákaznického servisu.“
Datová výměna v rámci Orionu
Komplexní řešení celého projektu, od úvodní analýzy až po konzultace s dodavateli informačních systémů, zajistila společnosti CCV Informační systémy. Základem se stalo tuzemské clearingové centrum Orion, které provádí překlad zpráv, jejich distribuci mezi obchodními partnery a taktéž důvěryhodnou elektronickou archivaci. Jeho služby v současné době využívá více než 1 000 společností. Jeho prostřednictvím si každý měsíc přenesou více než dva miliony zpráv.