Virtuální sport naživo. Budoucnost entertainmentu je v interakci

18. 12. 2019

Sdílet

 Autor: © Michal Jarmoluk - Pixabay
Fotbal je sport hojně sledovaný, populární a – co je důležité – velmi, velmi bohatý. Využít jeho potenciálu v digitální éře jde různými způsoby, jednu z cest naznačuje nový druh hry nazvaný Live Penalty.

Ač je rozumné vkládat daleko větší naděje do virtuální reality a esportů, v aplikacích na smartphony je zatím peněz opravdu hodně, jak dokazují obří zisky her typu Clash of Clans; vývojáři této mobilní online videohry patří mezi největší daňové poplatníky ve Finsku.

Live Penalty je poněkud zvláštní kombinací světů reálného a virtuálního; při veřejné prezentaci se ale ukázalo, že to může fungovat. Jak to funguje? Uživatelé za pomocí smartphonu ovládají robota, který za ně vystřelí míč odpovídající rychlostí a směrem, tam, kam na mobilu snadno vyberou. Míč následně ve speciálním studiu živě chytá profesionální brankář – nebo kdokoliv jiný. Uživatelé mohou vše provádět třeba doma z gauče, stačí jim připojení k internetu.

JE to zajímavý systém, byť zatím je otázka, jak ho rozumným způsobem monetizovat. Jednoduché aplikační rozhraní ale slibuje snadné šíření technologie.

Fotbal doma z postele

Za vývojem stojí firmy Smashbuster, STRV a produkční společnost first.FRAME. Projekt Live Penalty byl poprvé představen v rámci německého akcelerátoru leAD/Sport1, už nyní se komunikuje o rozšíření projektu s týmy z německé Bundesligy a také s brazilskými fotbalovými organizacemi.

Live Penalty dává smysl hlavně pro ty, kteří chtějí velmi interaktivní zážitky, jaké nabídne virtuální realita, ale bez významné finanční investice. Ceny VR headsetů sice klesají, ale samotný hardware nutný k provozu těch lepších kousků se značně prodraží, řádově jde o mnoho desítek tisíc korun. Aplikace na smartphone, který už má dnes praktický každý, je oproti tomu zcela nenáročná.

ICTS24

Zda však zákazníci koncept přijmou se ukáže příští rok. Už v prvním čtvrtletí má být aplikace uvolněna mezi veřejnost v ČR i na Slovensku.

Prozatím bude hra fungovat tím způsobem, že se přihlásí hráči a v dopředu ohlášeném termínu se bude hrát; kapacita je neomezená. Ze studia poběží živý přenos, podobně jako při esportových turnajích.