Podle výrobce první na telefonním operátorovi nezávislou virtuální telefonní ústřednu pbxspace, plně lokalizovanou do českého jazyka a respektující národní volací zvyklosti, představila společnost Unified Communications. Novinka umožňuje uživatelům využívat nejen obvyklé funkce telefonní ústředny, ale také řadu nejnovějších prvků hlasové komunikace bez toho, aby takovou ústřednu nebo jiné podobné zařízení museli fyzicky vlastnit nebo provozovat.
U naprosté většiny ostatních poskytovatelů je využití virtuální ústředny podmíněno tím, že uživatel přes poskytovatele zároveň uskutečňuje odchozí hovory. Naproti tomu u virtuální ústředny pbxspace si uživatel sám definuje, přes jakého operátora se má odchozí hovor uskutečnit.
Pomocí pravidel cenově nejvýhodnějšího směrování (LCR) tak lze výrazně snížit náklady na volání. Navíc lze u všech odchozích hovorů nejprve využívat ENUM, a tak případně volat zcela zdarma.
Služba pbxspace obsahuje mnoho dalších funkcí:
• volitelná identifikace volajícího
• dostupnost na více telefonních číslech (i přiřazených od více operátorů) zároveň
• změna časové zóny
• inteligentní vytáčení hovorů v závislosti na zvolené zemi
• služba ve více národních jazycích včetně hlášek, aj.
Správa serveru včetně monitoringu aplikace je plně v režii poskytovatele.
Samotnou virtuální ústřednu pbxspace pak spravuje uživatel pomocí webového prohlížeče. Jediné, co uživatel k provozu služby potřebuje, je běžné internetové připojení a nejméně jeden telefon podporující protokol SIP.
Službu virtuální ústředny pbxspace využijí jak firmy, tak i jednotlivci a dokonce si ji mohou zdarma vyzkoušet.