Víte, jak si stáhnete libovolný e-mail ze služby Gmail?

3. 2. 2023

Sdílet

 Autor: PCWorld.com
Pro někoho je stáhnutí mailu z Gmailu banální záležitostí. Pro dalšího to ale může být obtížný úkol. Poradíme proto, jak postupovat, pokud nějaký e-mail potřebujete mít uložený třeba na lokálním disku.

Služba Gmail od Googlu patří celosvětově k nejoblíbenějším. Je velmi dobře známa svým intuitivním rozhraním a s největší pravděpodobností patří mezi nejoblíbenější e-mailové služby vůbec.

Pokud si potřebujete třeba stáhnout e-mail nebo přílohu, pak vězte, že to není nic složitého – stačí totiž provést několik jednoduchých operací. A pokud byste někdy chtěli svůj účet ve službě Gmail odstranit, pak si můžete stáhnout rovnou všechna data najednou. Pojďme se do toho rovnou pustit.

Stažení e-mailu ze služby Gmail

Čas potřebný pro realizaci: 5 minut

1. Pokud si chcete stáhnout ze svého účtu Gmail nějaký e-mail, pak si nejprve v počítači Mac nebo počítači s operačním systémem Windows otevřete rozhraní služby Gmail a vyberte e-mail, který chcete stáhnout.

2. Nyní klepněte na ikonku More (má podobu tří svislých teček), která se nachází v pravém horním rohu rozhraní služby Gmail.

3. Nakonec v rozevírací nabídce, která se nyní zobrazí, vyberte v její dolní části položku Download Message.

Vámi požadovaný e-mail se uloží do souboru s příponou EML a s nejvyšší pravděpodobností jej najdete ve složce Stažené soubory. Pokud budete chtít soubor otevřít, budete potřebovat nějaký program pro práci s elektronickou poštou.

Stažení přílohy e-mailu ze služby Gmail

Chcete-li si stáhnout přílohu e-mailu, pak si nejprve v počítači Mac nebo počítači s operačním systémem Windows otevřete rozhraní služby Gmail a vyberte e-mail, který obsahuje přílohu, kterou chcete stáhnout.

Přílohu naleznete ve spodní části e-mailové zprávy. Nyní na ni posuňte kurzor myši a stiskněte tlačítko Download.

Vámi požadovaná příloha se stáhne a s nejvyšší pravděpodobností se uloží do složky Stažené soubory.

Stažení všech dat ze služby Gmail

Kromě možnosti stažení e-mailu nebo přílohy je možné stáhnout i všechna data uložená Gmailu najednou, a to včetně nepřečtených, přečtených, odeslaných nebo archivovaných zpráv a konceptů. Pročítejte ovšem s tím, že pokud je váš e-mail školní nebo firemní, pak je možné, že některé položky prostě nestáhnete, popřípadě se může stát, že nestáhnete vůbec nic. Jiná situace nastane, pokud máte přidělena oprávnění správce vlastní domény – pak totiž můžete stahovat cokoli.

Nejprve spusťte svůj oblíbený internetový prohlížeč a přejděte na stránku Google´s Download Your Data (Export dat Google). Ve výchozím nastavení jsou vybrány všechny služby Google. Pokud chcete stáhnout pouze data služby Gmail, zrušte výběr všech položek a zaškrtněte pouze políčko vedle položky Mail (Pošta).

Nyní se přesuňte do spodní části internetové stránky a klepnete na tlačítko Next Step (Další krok).

Na této internetové stránce si vyberete typ a velikost souboru, dále frekvenci a cíl exportu. Po zvolení vámi požadovaných parametrů stiskněte tlačítko Create Export (Vytvořit export).

bitcoin_skoleni

Firma Google nyní začne vytvářet kopie všech vašich souborů ze služby Gmail. Tento proces může trvat poměrně dlouho, od několika hodin až po několik dní. Po dokončení exportu obdržíte e-mail s odkazem ke stažení.

 

Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.

Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.

Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.

O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.