Víte, jak ve Windows 11 nastavíte automatickou změnu časového pásma?

25. 10. 2023

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Většina uživatelů už má v počítači se systémem Windows nastavenou automatickou změnu časového pásma. Co ale dělat, když vám to nefunguje? Poradíme.

Notebook má oproti klasickému stolnímu počítači řadu výhod. Jednou z nich je jeho mobilita, tj. možnost vzít si ho s sebou, ať jdete kamkoliv. Pokud navíc patříte mezi uživatele, kteří často cestují, pak určitě budete chtít mít (mimo jiné) nastaven na notebooku správný čas a správné časové pásmo, a to přesně podle toho, kde se právě nacházíte.

V operačním systému Windows je naštěstí velmi snadné nastavit, aby se časové pásmo v operačním systému měnilo v závislosti na tom, kde se aktuálně nacházíte – a je to docela jednoduché. Přečtěte si, jak na to.

Nastavení časového pásma v operačním systému Windows 11

Klepněte na Hlavním panelu na ikonku Windows a v nabídce Start, která se za okamžik objeví, klepněte na ikonku aplikace Nastavení, která má podobu ozubeného kolečka.

Za okamžik se otevře okno aplikace Nastavení, v němž v levém panelu vyberte položku Čas a jazyk.

Po zobrazení nabídky pak zamiřte do sekce Datum a čas.

Zde pak najdete u položky Automaticky nastavit časové pásmo přepínač, který přepněte do polohy Zapnuto. Tím umožníte vašemu notebooku, aby automaticky měnil časová pásma.

Pokud byste však chtěli mít na svém notebooku napevno nastaveno určité časové pásmo, pak výše zmiňovaný přepínač přepněte do polohy Vypnuto a z rozevírací nabídky následně vyberte vámi požadované časové pásmo.

ICTS24

Pokud se po zapnutí automatického nastavení časového pásma čas nijak neměnil, paku bude třeba v sekci Další nastavení stisknout u položky Synchronizovat tlačítko Synchronizovat.

 

Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.

Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.

Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.

O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.