"I přesto, že jde na první pohled o velmi jednoduchý nápad a o malou změnu, jsme tím nadšeni," tvrdí vice prezidentka společnosti Marissa Mayer v blogové zprávě, která oznamuje tuto změnu. Firma si je ale vědoma toho, že rozšíření boxu pro vyhledávání musí ocenit hlavně uživatelé.
"Tato změna symbolizuje naše zaměření na vyhledávání a činí použití naší minimalistické domovské stránky mnohem lehčím a zábavnějším. Nový, větší Google box pro vyhledávání přináší více místa pro text, díky tomu můžete vidět větší část toho, co chcete hledat. Další novinkou je využití větších písmen pro nabídku možných variant pod boxem, což přinese jednodušší výběr jedné z mnoha nabídek."
Změny jsou ale tak nepatrné, že je možné, že je uživatelé vůbec nezaregistrují, pokud si neporovnají nynější a předchozí náhled stránky http://3.bp.blogspot.com/_7ZYqYi4xigk/SqgeZQO37fI/AAAAAAAAEg4/SzruS1piwMA/s1600-h/new-old-search-next.png, který společnost Google schválně nabízí. (Mezitím firma pracuje na několika vylepšeních pro výsledky hledání, které by byly jasné na první pohled.)
Dále vice prezidentka napsala, že během jedenáctiletého působení společnosti na trhu se hlavní stránka Googlu několikrát změnila. Změny si můžete prohlédnout zde http://www.google.com/corporate/timeline/#homepage-original-prototype, ale před tím, než to uděláte, zkuste si sami vzpomenout na časy, kdy domovská stránka Googlu nevypadala tak jako dnes.
Například vykřičník, který byl dříve v názvu (Google!) je pryč, stejně tak jako přímý odkaz na službu jobs@Google. Největší změnou je ale určitě vzhled, který během let se pomalu ztratil původní nepořádek a zmatek.
Je to pouze optická iluze nebo se box pro vyhledávání skutečně během let zmenšoval a zvětšoval? Vypadá to, že nový "s-u-p-e-r-sized" box pro vyhledávání, jak ho společnost Google sama nazývá, je stejně velký jako byl před několika lety. Ale třeba je to jen optický klam.