„Momentálně máme 120 milionů aktivních uživatelů Office 365 Commercial měsíčně,“ uvedl šéf společnosti Satya Nadella. Těchto 120 milionů přitom představuje asi 10 % všech uživatelů Office, kterých je podle posledních prohlášení Microsoftu 1,2 miliardy. Už v červnu prý přitom výnosy z předplatného za software překročily ty za jednorázově licencované produkty.
A tak ačkoliv konkrétní čísla v tomto ohledu společnost neuvedla, vzhledem k současnému meziročnímu nárůstu uživatelů Office 365 o úctyhodných 42 %, dá se předpokládat, že výnosy z předplatného začínají mít výrazně navrch. I to, že Microsoft bude chtít z každého svého zákazníka učinit předplatitele. Což však dle odborníků není pravděpodobné.
„Do celkového počtu uživatelů Office je třeba započítat i ty, kteří užívají jeho dvacet let starou verzi, ale taky je třeba mít na vědomí, že spousta lidí vlastní pirátskou kopii softwaru,“ upozorňuje Michael Silver z analytické společnosti Gartner. Jinými slovy, ne všichni uživatelé Office „si jsou rovni“, ačkoliv pro Microsoft představuje předplatitelský model nepochybnou příležitost na ohromné výdělky.
Co skutečnost, že Microsoft vydělává na předplatném víc než na jednorázových licencích, přestože předplatné využívá jen 10 % uživatelů Office, znamená z pohledu zákazníka? Logicky to, že s předplatným vyjde využívaný produkt dráž. Nebo ne?
„Máme za to, že menší firmy s předplatným Office 365 ušetří,“ říká Silver, „větší však nikoliv.“ Řečí čísel z analýzy Gartneru: společnost o 500 zaměstnancích by přechodem k Office 365 ušetřila 23 % nákladů. Čím větší společnost, tím nižší – eventuálně žádné – úspory. Už u 2 500 zaměstnanců jsou úspory jen 10 % a u velkých společností o 10 000 zaměstnancích se už Office 365 nevyplatí, takové firmy za něj zaplatí o 9 % víc oproti standardním licencím.
A na závěr přidejme ještě jednu aktualitu: ode středy je dostupný Microsoft 365 Business i pro malé a střední podniky. Balíček zahrnuje Office 365 Business Premium, Windows 10 a aplikace na ochranu a správu zařízení s Office.
Jak ukázal průzkum společnosti Microsoft a Ipsos mezi zástupci SMB firem, malé a střední podniky mají potenciál být efektivnější, pokud využívají technologie. Pro 82 % českých firem technologie šetří čas, 72 % dotazovaných vyzdvihuje větší flexibilitu.