Analýza sentimentu představuje analytickou metodu, která využívá statistiku, zpracování přirozeného jazyka (NLP) a strojové učení (ML) pro zjištění emocionálního významu komunikace.
Společnosti ji využívají k vyhodnocení zpráv od zákazníků, interakcí s centrem volání, zákaznických zpráv, on-line recenzí, příspěvků na sociálních sítích a dalšího obsahu. Analýza sentimentu může sledovat změny v postojích směrem k firmám, produktům a službám nebo k individuálním vlastnostem těchto produktů či služeb. Poradíme, jak i vy můžete odhalit emoce v elektronické komunikaci a začít měřit sentiment svých zákazníků.
Kdo nemá nasazenou v podniku umělou inteligenci, nesleduje nejnovější trendy, které mohou přinést firmě nečekané přínosy. Ale také náklady, naštěstí zprovoznění projektů AI nemusí vždy znamenat příliš vysoký nárůst nákladů na faktuře za elektrickou energii. Přinášíme rady, jak udržet situaci pod kontrolou.
Poruchy napájení zůstávají hlavní příčinou výpadků datových center, vyplývá z výročního průzkumu institutu Uptime. V Computerworldu 2/22 přinášíme nejdůležitější závěry globálního průzkumu společnosti Uptime zaměřeného na datová centra (Global Data Center Survey), který sleduje trendy v nárůstu kapacity, investičních výdajích, přijetí technologií a personalistice.
Podíváme se také, jak se kryptoměnám zatím (ne)podařil průnik do skutečného světa a nahradit klasické měny.
Také se třeba podíváme na přechod ke cloudovým službám, který se neobejde bez dobrého plánu a jeho dodržení. Někdy však organizace zjistí, že bez cloudu to půjde líp a že je nutné se vrátit zpět. Kdo právě přechod zvažuje, možná ocení náš přehled SaaS na českém trhu.
Součástí vydání jsou také finalisté prvního kola soutěže IT produkt roku.
Přeji vám inspirativní čtení.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.