Jako ve všech předchozích kolech soutěže platila i v tomto kole tatáž kritéria výběru jako v kole prvním (a koneckonců i v minulých ročnících soutěže). Do jejího finále tedy mohly postoupit produkty, které se pozitivně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie – a zaslouží si zvýšenou pozornost případných uživatelů.
Významnou odlišností od konkurence může být jak celkově inovativní pojetí, tak třeba jen jedna konkrétní zajímavá vlastnost, díky níž je daný produkt nejvhodnějším řešením pro určitou skupinu zákazníků. Všechny parametry produktů jsou přitom hodnoceny v odpovídajícím kontextu. Vlastnost, která je samozřejmostí u produktu nejvyšší kategorie, může být rozhodujícím kritériem pro výběr u levnějšího zařízení.
Uzávěrka druhého kola byla stanovena na polovinu května 2012. V průběhu následného hodnocení přihlášených produktů jsme vycházeli z materiálů dodaných přihlašovateli i z poznatků řady odborníků mimo naši redakci – uživatelů, implementátorů, ale třeba také testérů z našich zahraničních poboček.
Výsledky druhého kola tak vznikly po pečlivém zvažování i čilé e-mailové a telefonické komunikaci, po přečtení řady webových stránek i whitepaperů a po redakčních testech vybraných produktů.
Finalisté jsou rozčleněni do skupin podle zaměření produktů. Vzhledem ke struktuře finalistů jsme zvolili kategorie: bezpečnostní řešení, hardware, informační systémy, komunikační produkty, nástroje pro správu, on-line a související služby, podnikový software, systémy pro správu obsahu a tisková řešení.
Koncem roku můžete opět čekat finále. V jednotlivé kategorii bude zvolen jeden vítěz. I když ale ke každé soutěži finále patří, určitě není tím nejpodstatnějším. Důležitější než absolutní vítězství je totiž skutečnost, že produkt nabízí zajímavou funkcionalitu svým uživatelům. A tu poskytují všichni finalisté, kteří tedy mají právo používat označení IT produkt 2012.
O soutěži
Cílem soutěže IT produkt 2012 je vyzdvihnout produkty s takovými vlastnostmi, které je pozitivně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak i o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba i o výjimečně příznivou cenu.
Do soutěže mohli produkty přihlásit jejich výrobci, distributoři, poskytovatelé, případně zplnomocnění zástupci. Přihlášeno mohlo být jakékoli zařízení, software, řešení nebo služba z oblasti informačních a komunikačních technologií, jež lze využít v podnikovém prostředí.
Přihlašovaný produkt (respektive jeho přihlašovaná verze) nesměl být uveden na tuzemský trh dříve než 1. listopadu 2011 a s jeho prodejem se musí počítat i pro rok 2012.
V době hodnocení produktu musela být – ze zřejmých důvodů – k dispozici jeho finální verze. Produkty, které nepostoupily do finále, nebudou zveřejněny. Důvod je prostý: Naším cílem je vyzdvihnout produkty, které si podle našeho názoru zaslouží zvýšenou pozornost. A nikoli vrhat byť třeba jen letmý stín na ty, které se mezi finalisty nedostaly.
Firmy, jejichž produkty postoupily ve druhém kole do finále soutěže
Bezpečnostní řešení
Check Point
Axis Communications
Eset Software
Huawei
Hardware
HP
Oki
Informační systémy
Aquasoft
Karat Software
Mautilus
K2
Komunikační produkty
I4wifi
Dial Telecom
Nástroje pro správu
GEM System
On-line a související služby
GTS Czech
Cígler software
Telefonica Czech Republic
Active 24
Podnikový software
Abra Software
OKsystem
Software AG
Systémy pro správu obsahu
Signia
Tisková řešení
Y Soft