Nepochybujeme, že si se zařízeními Alexa užijete spoustu legrace. Škoda jen, že když se potřebujete něco dozvědět, nejsou často její odpovědi tím, co byste chtěli slyšet. Teď se však situace mění – nyní si totiž můžete pro Alexu velmi snadno vytvořit svoje vlastní osobní dovednosti (skills), a to prostřednictvím více než dvaceti předem připravených tzv. Blueprints, které umožňují vytváření vlastních povelů a vlastního obsahu.
Úvod
Vlastní dovednosti pro Alexu bylo možné vytvářet vždy, jen bylo třeba umět programovat, popřípadě jste se museli naučit pracovat s nějakým speciálním nástrojem třetí strany. Teď, když jsou k dispozici Blueprints, jsou zmiňované překážky pryč a vlastní dovednosti si nyní může vytvářet každý, a to pro všechna zařízení registrovaná k příslušnému účtu uživatele.
Pojďme se podívat na to, jak to celé funguje.
1. Přesuňte se na web blueprints.amazon.com a projděte si zde dostupné šablony. Tyto šablony jsou rozděleny do několika různých skupin, konkrétně Fun & Games (Hry a zábava), Learning & Knowledge (učení a vědomosti), At Home (doma) a Storyteller (vypravěč).
Zde si vyberte skupinu, která nejlépe odpovídá tomu, co budete chtít dělat. Pokud zde nemůžete najít žádnou přesnou shodu mezi tím, co potřebujete a mezi tím, co je na webu ve skupinách uvedeno, pak si vyberte takovou skupinu, která by mohla s vašimi požadavky alespoň trochu souviset. Klepnutím na ikonu Blueprint ji vyberte a vzápětí se vám zobrazí stránka s vysvětlením, jak vámi vybraný Blueprint funguje.
Následně ve vybraném Blueprintu klepněte na tlačítko Make Your Own, abyste mohli zjistit, jak přesně vypadá jeho obsah. Díky tomu získáte přesnější představu o tom, zda bude vybraná šablona moci vykonávat to, co si představujete.
Jeden příklad za všechny: vždycky jsme toužili po jednoduchém vlastním telefonním seznamu, a tak nás napadlo, že bychom mohli Alexu žádat o sdělení telefonních čísel. Mysleli jsme, že bychom mohli použít Houseguest, protože právě v této dovednosti je obsažena možnost poskytování kontaktních informací. Záhy jsme však zjistili, že tato dovednost dokáže pouze načíst seznam všech kontaktů, a tak jsme nakonec zjistili, že pro naše účely bude podle všeho vhodnější obecnější dovednost Q&A.