Vytvářejte, upravujte a snadno používejte šablony ve Wordu - 4.díl

4. 4. 2020

Sdílet

 Autor: (c) markus_marb - Fotolia.com
A nejde jen o tvorbu, úpravu a používání šablon, ale i o vytváření vlastních interaktivních šablon pro speciální projekty.

Předcházející díl

 

V programu Word se šablonami rozumí vámi nebo někým jiným (například přímo firmou Microsoft) předem připravené dokumenty, které se následně používají jako vzorové dokumenty třeba při práci na nějakém projektu. Šablonou tak může být vizitka, brožura, výtah, prezentace a celá řada jiných druhů dokumentů. Šablony zajišťují nezávisle na jejich účelu v první řadě jednotnost, která má jak u firmy, tak jednotlivce vyjadřovat důvěryhodnost a profesionalitu. Šablony se samozřejmě používají nejen ve Wordu, ale i v Excelu nebo i PowerPointu, nicméně v tomto článku se zaměříme na program MS Word.

Vytváření vlastních šablon v programu MS Word

Vlastní šablony mohou být jednoduché i složité – to záleží na vás. Vlastní šablony můžete využít například při vytváření šablony pro firemní časopis, pro plakáty na seminář nebo třeba pro pozvánky na nějaké firemní akce. Další možností je vytváření interaktivních šablon, které se nahrají na Intranet, aby je mohli ostatní využít pro vytištění vlastních obálek nebo hlaviček do dopisů.

Nejprve si vytvořte dokument – navrhněte si jeho vzhled a odpovídajícím způsobem jej naformátujte, přidejte do něj obrázky a fotografie. Pokud se má jednat o nějaký interaktivní formulář, pak použijte Ovládací prvky nacházející se na záložce Vývojář a vytvořte vlastní políčka, která zajistí uživatelům interaktivitu.

V tomto návodu budete vytvářet nabídkový leták pro konferenci Meet & Greet, jejíž součástí bude občerstvení, koktejly a hlavní jídlo určené pro vrchní vedení firmy a jeho nové spolupracovníky.

1. Nejprve si otevřete nový dokument.

2. Dokument rozdělte na dva sloupce. Levý sloupec bude široký cca 11 cm a pravý bude mít šířku 6 cm. Mezi oběma sloupci bude mezera o velikosti asi 1 cm. Uvedené číselné údaje jsou pouze orientační a můžete si je přizpůsobit podle svého uvážení a zejména v závislosti na velikostech obrázků a fotografií, které budete do dokumentu následně vkládat.

3. Přidejte nadpis.

4. Nadpis naformátujte vhodným fontem písma (my jsme vybrali Century Gothic), stylem písma (v našem případě se jedná o bezpatkové písmo) a barvou písma (vybrali jsme bílé písmo).

5. To samé proveďte s podnadpisem. V našem příkladu jsme zvolili stejné písmo, barvu jsme nastavili tmavě zelenou.

bitcoin školení listopad 24

 

Pokračování