Výzkumníci tlačí tradiční univerzity do online vzdělávání

3. 12. 2012

Sdílet

 Autor: © olly - Fotolia.com
Univerzita v Readingu pomáhá vytvořit nový nástroj, který nabízí online výuku na mobilním telefonu, ale se zpětnou vazbou jako od živého učitele.

University of Reading (univerzita založená roku 1892 v anglickém městě Reading) pomáhá vyvinout nový online vzdělávací nástroj, který prezentuje lekce přes mobilní telefon, ale současně nabízí zpětnou vazbu, která byla možná pouze od živého přednášejícího. Tříletý projekt právě získal podporu více než 2,5 milionů liber z rešeršního programu FP7 Evropské komise a jeho ambicí je vyvinout systém nesoucí označení INTUITEL, který by emuloval nejlepší aspekty klasických výukových metod a studentům je nabízel prostřednictvím online portálů.

„Online učení bude i nadále konkurencí klasickým výukovým metodám a univerzity v celém světě nemohou tuto hrozbu ignorovat, pokud jim záleží na jejich přežití. Měly by podobné rozkladné trendy akceptovat, snažit se využít svůj intelektuální a sociální kapitál spolu s mezinárodní pozicí a aliancemi univerzit a tyto trendy využít pro svůj prospěch,“ říká profesor Atta Badii, ředitel Laboratoře výzkumu inteligentních systémů, který vede výzkum INTUITEL v Readingu.

„Je to příležitost přestavět instituci univerzit a nabídnout nové akreditační programy, které by podporovaly rostoucí počet celoživotně studujících z celého světa přes plaftormy pro inovativní a pružnou výuku nabízenou kdykoli a kdekoli na celém světě.“

Projekt INTUITEL doufá, že se mu podaří poskytnout integrované výukové prostředí, které se dokáže konfigurovat a adaptovat podle potřeb studujících. Bude monitorovat jejich studijní chování a vývoj a poskytovat zpětnou vazbu založenou na profilu konkrétního studujícího a relevantních modelech výuky a učení.

Zpětná vazba bude formována z poznatků vzešlých z monitorování studentova stylu učení a jeho rychlosti a přístupu. Bude také vyhodnocovat „kulturní a emocionální kontext“, v němž učení probíhá, stejně jako vlivy okolí typu hluku, rychlosti stahování nebo velikosti obrazovky.

Professor Badii pokračuje: „Hodláme transformovat e-learning pomocí inteligentnější technologie, která by v konečném důsledku nabídla koncovému uživateli to nejlepší z obou světů. Chceme obohatit učitele a studující a zlepšit kvalitu, osvobodit jejich interakce a sdílení vědomostí od některých omezení času, místa a prostoru. To vybaví učící se kombinací všech stylů výuky, online i tradičních s instruktorem, kterou ovšem bude mít plně pod svou kontrolou...“

„Projekt INTUITEL by měl připravit univerzity budoucnosti, které by nabízely celosvětové virtuální školy a zajišťovala by studenty studující online po celém světě, stejně jak ty dosavadní v univerzitních kampusech a současně by je udržovala v kontaktu s absolventy a průmyslovými partnery.“

Autor článku