Walmart bude posílat zboží po jiných zákaznících

1. 4. 2013

Sdílet

 Autor: © Minerva Studio - Fotolia.com
Zákazníci v kamenných obchodech by mohli za poplatek dovážet zboží sousedům, kteří nakupují přes internet.

Walmart přemýšlí nad plánem radikálního přepracování služeb, kdy by umožnil svým zákazníkům dopravovat zásilky lidem nakupujícím online. Využívání těch, kteří nakupují v kamenných obchodech, je součástí rozsáhlejší iniciativy, která se obvykle označuje za crowdsourcing. Mnoho startupů se snaží vystavět obchodní model, kdy lidem pomohou vydělávat peníze pronájmem jejich nevyužitých místností, aut nebo dokonce večerních šatů. Z tohoto pohledu chce Walmart nabídnout zákazníkům možnost pronajmout prostor v jejich vozidle a dopravovat zásilku jiným.

Podobný projet by musel vyřešit řadu problémů souvisejících s místními zákony, regulátory a směrnicemi na ochranu soukromí, ale podle vedení Walmartu je celé schéma zatím pouze v rané fázi plánování.

Řetězec supermarketů se snaží dosáhnout toho, aby mohl online objednávky distribuovat přímo ze svých obchodů a maximálně tak snížil náklady na dopravu a zlepšil své pozici v souboji s Amazonem a dalšími on-line prodejci, kteří nemají žádné kamenné obchody. Walmart nabízí online objednávku a následnou dopravu v 25 obchodech, ale hodlá jejich počet v letošním roce zvednout na 50 a eventuálně na stovky lokací.

V současnosti Walmart využívá dopravní firmy, jako je FedEx, a nově pro služby s dodáním zboží téhož dne používá vlastní nákladní automobily, které testuje v pěti oblastech pod názvem Walmart to go. Jeho obchody každý týden navštíví miliony zákazníků. Někteří z nich by mohli u Walmartu zaregistrovat oblast, ve které žijí, a při návratu by dopravili zásilky k zákazníkům, kteří nakupují online a bydlí v jejich sousedství. Za odměnu by dostali slevu na nakoupeném zboží, která by pokryla jejich náklady na benzín.

Očekává se, že Wallmart tento přístup začne v nejbližší době testovat v několika obchodech, ale je nepravděpodobné, že by toto dopravní téma zavedl ve všech svých – více než 4000 – obchodech. Spíše se soustředí na metropolitní oblasti a dražší zboží.

Autor článku