Wanted: Weapons of Fate - skvělý, ale krátký zážitek

6. 4. 2009

Sdílet

Rok starý akční film s Angelinou Jolie vzbudil velký rozruch. Hra na jeho motivy je podobně svižná a zábavná. Bohužel ale netrvá příliš dlouho.

Hry tvořené na motivy filmů už jsou poměrně stálou součástí herní branže. Bohužel spíše tou nelibě trpěnou, která obvykle hráčům nemá moc co dát. Autoři jakoby si stále neuvědomili, že takové hry nejsou jen přívěškem k úspěšným snímkům, ale měly by obstát jako svébytné tituly samy o sobě. Naštěstí už jsme zažili i několik výjimek, zejména pak v poslední době. Velkou pozornost přitom budila opožděná adaptace veleúspěšného akčního filmu z minulého roku - Wanted. V něm se představili hvězdní herci jako Angelina Jolie nebo Morgan Freeman, ovšem hry se film ku příležitosti svého vypuštění do kin nedočkal. Jenže po ohromujícím úspěchu si tento nedostatek filmové studio Warner Bros. dobře uvědomilo a zadalo vývoj do rukou zkušeného švédského studia Grin. Karty byly tedy rozdány více než slibně.

 


Jelikož hra vychází zhruba rok po filmové premiéře, nedalo se čekat, že bude snímek přesně adaptovat. Jeho děj už je až příliš známý, než aby dokázal vytvořit dostatečnou motivaci k dalšímu hraní. A tak se tvůrci rozhodli, že vytvoří jakési hybridní herní pokračování, něco jako verzi 1.5 v rámci chystané trilogie. Tedy příběhový můstek mezi prvním a chystaným druhým dílem. Na scénáři se podíleli filmoví scénáristé a je to znát. Byť nejsou neherní sekvence nijak skvěle inscenované, vypráví poutavý děj o novopečeném zabijákovi Wesley Gibsonovi, jenž ve filmu ztratil otce, a tak teď chce najít aspoň svou matku. V roli přátel i padouchů se představí zcela nové a překvapivě dobře vykreslené postavy. Příběh se zkrátka povedl a rozhodně nepůsobí jako nastavovaná kaše. A snad neprozradíme příliš, když řekneme, že si zahrajete i za Wesleyho otce.

 


Wanted je striktně lineární a nesmírně dynamickou akcí. Po celou dobu hry se nám nestalo, že bychom se zasekli na nějakém místě déle než několik sekund. Hře to jednoznačně prospívá. Její úrovně jsou za tímto účelem postaveny opravdu dobře, i když si občas můžete připadat jako v opičí dráze. Není možné nikam odbočit - vždy je vymezen pouze jeden koridor (byť to může být i venku), kterým se musíte vydat. Často se dostanete na volnější plácky, kde vás čeká spousta rozmístěných předmětů, za nimiž se můžete skrývat. Krycí systém je totiž jedním z nejdůležitějších pilířů hry. Je sice trochu automatizovaný a zjednodušený, na druhou stranu díky němu hra skvěle odsýpá. Wesley se jednoduše může skrýt za stěnou či jakoukoliv bednou a střílet po nepřátelích buď naslepo, nebo cíleně. Po stisku příslušné klávesy se může přemístit k další překážce blíž nepříteli. A pokud je opravdu blízko, může do protivníka zabodnout nůž.

 


Hratelnost je zkrátka opravdu povedená a prakticky vás nenechá vydechnout. Úrovně jsou i vizuálně zajímavé - zkrátka každý milovník rychlých akcí si přijde na své. Ideální hra? Inu, rádi bychom to pronesli, ale nemůžeme. Je tu totiž jeden podstatný problém. Wanted: Weapons of Fate je až příliš krátkým počinem. Zabere vám mezi pěti až sedmi hodinami herního času. A to je na hru, za kterou zaplatíte přes tisíc korun, docela málo. Obzvlášť když chybí multiplayer a míra znovuhratelnosti je vzhledem k naprosté linearitě nízká. Na druhou stranu, těch několik hodin si užijete naplno.



Plusy: skvělá dynamická akce, dobře zpracovaný krycí systém, kvalitně pojatý příběh

Mínusy: někomu nemusí sedět striktní linearita, hra je příliš krátká

Verdikt: Pokud máte rádi jednoznačně a lineárně navržené akce, které vám nedají vydechnout, budete Wanted milovat. Bohužel maximálně sedm hodin, což je dost málo.

Hodnocení: 75%

 

bitcoin školení listopad 24