Hlavní navigace

Webhostingové společnosti vzdorují krizi a dále rostou

15. 5. 2009

Sdílet

Po prasknutí dot-com bubliny v roce 2001 byly krachující hostingové a housingové společnosti jako Exodus nebo PSINet jedním ze symbolů internetové krize. Dnes, navzdory nejhorší ekonomické krizi za posledních 50 let, je webhostingový byznys jedním z mála stále profitujících.

Webhostingové společnosti zaznamenaly stoupající poptávku po celé škále služeb. Ať už se jedná o shared hosting, co-location, managed hosting, nebo virtualizaci a cloud. V USA jsou podle našich kolegů z NetworkWorld.com symbolem úspěchu a růstu navzdory krizi společnosti Digital Realty Trust, Equinix, Internap a Savvis - všechny tyto společnosti oznámily nárůst zisků za první kvartál 2009.

"Ekonomická nejistota, kterou všichni momentálně prožíváme, nutí klienty k větší kreativitě a open-minded přístupu k byznysu než kdy dřív", říká Michael Foust, jehož společnost Digital Realty Trust vykazuje letos růst zisků o sympatických 30%.

Gartner předpovídá pro webhostery růst ještě následujících pět let. Odhaduje, že celková bilance odvětví vzroste z loňských 14,9 miliard dolarů na 29 miliard dolarů v roce 2012.

Server hosting

Podle Lindy Leong z Gartneru ekonomická recese omezila přístup společností ke kapitálu a dramaticky snižuje investice. Společnosti, které si dříve budovaly vlastní data centra, nyní raději využívají služeb hostingových a housingových společností. To je podle ní jeden z hlavních důvodů, proč většina hostingových společností roste dvouciferným tempem.

Velké společnosti také jako jedni z mála dále investují. Již zmíněná společnost Digital Realty například právě dokončuje stavbu nového data centra s plochou větší než 120 000 metrů čtverečních. To, že se stavby nových data center vyplácí, dokazuje i příklad společnosti Equinix, která měla ještě před rozšiřováním svého stávajícího centra Secaucus více než 50% předobjednávek. A Justin Starr, jeden ze šéfů Equinixu, už potrvdil zahájení další fáze rozšiřování.

Podle představitelů hostingových a housingových společností nastává poměrně paradoxní situace, kdy nejvíce nových klientů získávají z finanční sféry. Kromě toho se zvyšuje poptávka z těch odvětví jako jsou média, zdravotnictví, nebo SaaS (software-as-a-service). "Pro většinu firem se jedná samozřejmě o rozhodnutí, které má ušetřit náklady. Klienti si uvědomují, že outsourcing u housingových a hostingových řešeních je jednoduše výhodnější," vysvětluje Bryan Doerr, CTO společnosti Savvis.

foto: pixmac.cz

Byl pro vás článek přínosný?