Rok 2008 skončil Internet Explorer s podílem na trhu 68,2 %, přičemž již v listopadu prolomil 70% hranici a dostal se tak na svá nová minima. Oproti prosinci 2007 se jedná o pokles o 10,4 %. Nejvýrazněji propadla verze Internet Exploreru 6, která vznikla již v roce 2001, neboť řada uživatelů jej během loňského roku konečně aktualizovala na IE7. Nicméně ani novější verze Internet Exploreru si nevedla zrovna nejlépe a například za poslední měsíc poklesla o šest desetin procentního bodu, což je největší propad kd října 2006, kdy byla vypuštěna. V současnosti Microsoft pracuje na IE8 a jeho release candidate verze je údajně již na dohled.
Zcela opačně dopadly konkurenční prohlížeče Firefox, Safari a Chrome, což značí, že uživatelé se stále častěji poohlížejí po alternativě k Internet Exploreru. Firefox skončil rok 2008 s podílem 21,3 %, což je meziroční nárůst o 27,3 %. Browser Safari si díky rostoucímu zájmu o počítače Mac polepšil dokonce o 41.9 % a jeho aktuální podíl na konci loňského roku byl 7,9 %. Jen mezi listopadem a prosincem pak přidal solidních 1,36 procentního bodu, což je pro tento prohlížeč rekordní míra růstu.
Chrome od Googlu, který se objevil teprve v září a skončil fázi beta testů teprve v prosinci se dostal s koncem roku na 1 % podílu.
Zástupci Net Applications silný pokles Internet Exploreru ke konci roku připisují vánoční sezóně, kdy lidé méně používají pracovní počítače, kde bývá nejčastěji nainstalován právě jen Internet Explorer a používají ve svých domovech vlastní počítače či smartphony, na kterých využívají alternativních prohlížečů.
Podle měření Net Applications roste použití prohlížečů od jiných výrobců než je Microsoft například i každý den po pracovních hodinách a o víkendech. Listopad a prosinec jsou často pro Internet Explorer nejtěžší měsíce v roce a na konci roku 2007 IE ztratil kupříkladu 2,3 procentního bodu. V letech 2006 a 2005 pak ztráta Internet Exploreru v posledních dvou měsících roku činila shodně 1,5 procentního bodu.
Se stagnací skončila rok 2008 Opera, která není schopná dlouhodobě zvýšit svůj podíl na trhu webových prohlížečů, neboť v prosinci 2008 činil její podíl 0,71 %, což je stejně jako v listopadu.