Čerstvá data ukazují, že míra přijetí Windows 11 se významně snížila. Dle statistik společnosti AdDuplex v březnu zhruba každý pátý počítač s Windows (19,4 %) poháněla právě jejich nejnovější edice vydaná loni v říjnu. Systém si tak za první kvartál letošního roku v rámci Windows polepšil o víc než 10 %, s tím, že dalších 0,6 % uživatelů Windows 11 spadalo do programu Insider.
Meziměsíčně však tržní podíl Windows 11 vzrostl jen 0,1 %. Prosincových 9 % v rámci ekosystému Windows, které „Jedenáctkám“ připisovala společnost AdDuplex, však bylo v ostrém kontrastu s čísly, která zveřejnila jiná společnost, Lansweeper. Ta reportovala ani ne 1 %.
Pište pro Computerworld
Máte dobré nápady, máte co říct? Chcete se podělit o své znalosti se čtenáři Computerworldu?
Je tu ideální příležitost. V redakci neustále hledáme externí autory, kteří rozšíří náš záběr. Nabízíme možnost publikací zajímavých článků nejen na webu, ale také v našem tištěném magazínu.
Pokud máte zájem, ozvěte se šéfredaktorovi na e-mail: radan.dolejs@iinfo.cz
Stále tak dominují Windows 10, které preferují čtyři z pěti uživatelů Windows, přičemž nejrozšířenějšími jsou buildy N21U z loňského listopadu (28,5 %) a M21U z března (26,5 %).
„Komerční klientelu nové Windows zatím příliš nezajímají a neočekáváme, že by se na tom přinejmenším letos mělo něco změnit,“ dokládá data Steve Kleynhans z analytické společnosti Gartner. Upozorňuje však, že na závěry o případném úspěchu či neúspěchu Windows 11 je zatím příliš brzy. „Technicky vzato jsou sice venku šest měsíců, velké většině počítačů však byly nabídnuty teprve před nedávnem. Míra jejich přijetí v této fázi odpovídá běžnému vývoji jakéhokoliv nového operačního systému a neznačí nic problematického.“
Dle Klaynhanse lze zavádění Windows 11 přirovnat k dřívějším situacím s Windows 10, Windows 7 i Windows XP, přičemž navázáno je i na prodeje nových počítačů, z nichž mnohé už mívají nový systém předinstalovaný.
„Pro většinu běžných lidí nejde o prioritu a upgrade sami aktivně nevyhledávají. Dokud ho Microsoft nezačne vynucovat nebo ho alespoň intenzivněji propagovat, můžeme počítat s jistým ustrnutím zájmu. Osobně ale čekám, že Microsoft spustí agresivnější marketing v nadcházejících měsících, zejména na podzim,“ vyhlíží Klaynhans.
Samotný Microsoft přitom ještě v lednu tvrdil, že zájem o Windows 11 je ve srovnání s Windows 10 až dvojnásobný. Upgrade je v současnosti nabízen coby bezplatný pro zařízení s odpovídajícími hardwarovými nároky.
Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.
Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.
Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.
O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.