Microsoft spustil svůj pilotní program, jehož využitím mohou inzerenty umístit svoji reklamu na plochu Windows 7. Mezi první zájemce o tuto službu patří například i německý výrobce automobilů Porsche. Reklama se má na uživatelských plochách objevit prostřednictvím témat Windows 7, jako jsou kolekce pozadí či zvukových prvků.
Microsoft svůj program definuje jako snadnou možnost pro mezinárodní inzerenty, jak se spojit s běžným spotřebitelem. „Nový nástroj Windows Theme Experiences a galerie motivů pro pracovní plochu pro Windows 7 spotřebitelům umožňují přizpůsobit si své technologie tak, aby lépe odrážely oblasti, které je v životě zajímají“ říká viceprezident Microsoftu Darren Huston. Podle něj jde o skvělý příklad toho, jak se Microsoft snaží přicházet s technologiemi, díky kterým mohou globální značky přímo oslovit potencionální zákazníky.
S prodejem místa na pracovní ploše přichází Microsoft vůbec poprvé. Již v minulosti však společnosti nechal přizpůsobit si svým potřebám jeho webový prohlížeč Internet Explorer. Hlavní rival Microsoftu v oblasti operačních systémů, společnost Apple, s podobnými nabídkami zatím nepřišla.
Pilotního programu, který bude probíhat až do října příštího roku, se kromě Porsche účastní i jeho kolegové Ferrari a japonský Infiniti či prodejce nápojů Coke a Pepsi. Samotný Microsoft pak do programu zařadil i některé své vlastní značky - Bing, Xbox a Zune.