Peter Klein, nový CFO společnosti Microsoft, v telefonátu spojeném se čtvrtletními hospodářskými výsledky informoval, že od října 2009 činil obrat z koncového prodeje Windows 7 zhruba 500 milionů dolarů, ovšem neupřesnil čísla za prodej firemnímu sektoru. Během telefonátu se ukázalo, že Microsoft nevidí zvyšování výdajů firmami, z čehož komentátoři předpokládají, že prodeje OS Windows zůstaly v podnikovém segmentu na podobné úrovni, jako před uvedením „sedmiček“ a podobná mánie, jako u koncových uživatelů se zde nekonala. Tento trend je víceméně typický, neboť hlavně větší firmy jsou často konzervativní a řídí se svými dlouhodobými plány na nákup softwaru či hardwaru. Klein je ovšem optimistický a očekává větší aktivitu ze strany firemních klientely v jejích nákupech, než tomu bylo u předchozí generace Windows. Již později v tomto roce by mělo dojít k oživení nákupů ze strany firem a tento trend podle Kleina bude pokračovat další dva až tři roky.
Uživatelé z podnikové oblasti navíc měli možnost nakupovat Windows 7 v rámci multilicenčních programů již dříve, než koncoví uživatelé, pro něž byl tento produkt zpřístupněn až 22. října loňského roku. Podobnou možnost pak má i státní sektor. Řada firem v loňském roce ovšem pravděpodobně fungovala v „módu úspor“ a nebo čekají na první servisní balíček k novému OS, který obecně bývá považován za signál o vyzrálosti a odstranění „dětských nemocí“ nových operačních systémů.
Microsoft ovšem informoval, že prodeje produktů SharePoint Server, Office Communication Server a Dynamics rostly dvojciferným tempem. Vzhledem k tomu, že se jedná o produkty pro čistě firemní využití, je vidět, že tyto produkty firmy neváhaly nakupovat. Microsoft dále potvrdil, že během uplynulého čtvrtletí „zeštíhlel“ o dalších 800 pracovních pozic, nicméně mělo by se jednat o poslední vlnu propouštění, jak dříve informoval Steve Ballmer.