Zatímco čtvrtého iPhonu se během prvního dne prodalo více než 600 tisíc kusů a přístrojů Android o dvě třetiny méně, první zprávy o prodejích telefonů s Windows Phone 7 tak veselé nejsou, tedy alespoň pro Microsoft. Ten totiž do jejich propagace investoval nemalé prostředky. Jenom pro televizní reklamu prý vynaložil až 500 miliónů dolarů. Se všude uváděným číslem 40 tisíc prodaných kusů tedy Microsoft být spokojen nemůže.
Na nepříliš příznivou poptávku má vliv i nedostatečná distribuce telefonů do rukou koncových zákazníků, například HTC HD7 má být na americkém trhu již vyprodán. V tomto směru tak nepochybil ani tak Microsoft, jako spíše výrobci smartphonů, kteří se na uvedení nového mobilního operačního systému špatně připravili. Například ve Velké Británii byla společnost Orange, tamní partner Microsoftu, nucena zrušit poukazy pro zákazníky, kteří si telefon objednali, protože dané přístroje jednoduše nebyly na skladě.
Microsoft se tedy ocitl v nezáviděníhodné situaci, kdy vynaložil velké prostředky na propagaci produktu, který ani není často k dispozici. Podle některých odborníků byl špatně zvolený den zahájení prodeje. Pátek či sobota jsou totiž obecně považovány za vhodnější dny pro start produktu než pondělí. Přesto je na nějaké hodnocení příliš brzo, vše se ještě může výrazně změnit k lepšímu.