S miliony hráčů se Azeroth stal alternativní dimenzí našeho reálného světa a jako takový si zaslouží pořádnou nakopávačku. Otevřete Temný portál, děti!
Na konci října se v prostorách anaheimského výstavního centra uskutečnil další BlizzCon, který přilákal spoustu fanoušků Starcraftu, Warcraftu a dalších her od známé firmy Blizzard Entertainment. Mezi nimi samozřejmě nemohl chybět ani World of Warcraft, který stále nese královskou korunu nejoblíbenějšího MMORPG. Miliony hráčů se vydaly na dalekou cestu do fantastického virtuálního Azerothu, aby se zde seznámily s ostatními lidmi, prožily neuvěřitelná dobrodružství a změřily síly s obrovským množstvím smrtelně nebezpečných nepřátel všemožných tvarů, velikostí a schopností. Od vydání World of Warcraft uběhla již pěkná řádka měsíců a na světlo světa konečně vystrkuje růžky první datadisk, který byl na zmiňované kalifornské akci s velkou parádou oficiálně představen.
Ostřílení hrdinové a hrdinky rozpletou v The Burning Crusade další nitky z legend bájného Azerothu. Na co se tedy můžeme těšit? Ocení datadisk i začínající hráči, nebo je určen výhradně pro postavy na současném maximálním levelu? Vezměme to pěkně po pořádku a začněme novými rasami. Vzhledem k tomu, že řady Hordy a Aliance podpoří noví přistěhovalci, chystaný přídavek si mohou pořídit i nešťastníci, kteří MMORPG World of Warcraft dosud nestačili nainstalovat (je to vůbec možné?!). Vývojáři z Blizzardu jsou zkrátka velkorysí a podávají takovým hříšníkům pomocnou ruku. Neváhejte, chytněte ji a mrkněte na zoubek novým krvavým elfům (Blood Elves), kteří se postaví po boku nemrtvých, orků, taurenů a trollů. Pokud vám tyto šílené magické bytosti nebudou po chuti, poohlédněte se po nových aliančních parťácích trpaslíků, gnómů, nočních elfů a lidí.
Tuto rasu autoři zatím nepředstavili, zato se rozpovídali o spoustě novinek, jež se po zakoupení datadisku sesypou. Předně se dočkáme zvýšení levelového stropu na sedmdesátou úroveň. Deset levelů není na první pohled zrovna moc, ale uvědomte si, jak neuvěřitelně dlouho trvá postup z padesátky na šedesátku. Kromě toho autoři chystají spoustu nových schopností a kouzel! Rovnou zapomeňte na silnější verze starých známých, to by bylo na oficiální přídavek přece jen trochu málo. V přípravě jsou zbrusu nové kousky, jež se v současné době dolaďují a testují, a tak mějte oči na stopkách a sledujte naši sekci On-liNEws, kde se jistě brzy dočtete více. S postupem na úrovních dále samozřejmě souvisejí stovky nových questů, předmětů a spousta monster, s nimiž se pustíte do křížku. Na své si ovšem přijdou i ti, kteří začnou hru od začátku za jednu ze dvou připravovaných ras. Zavítají totiž do jiných oblastí, kde vyřeší spoustu nových problémů a proniknou do historie a cílů svých soukmenovců.
Domovinou krvavých elfů je ostrov Sunstrider Island, který se nachází zhruba severozápadně od Plaguelands. Ptáte se, proč bratranci nočních elfů kopou za Hordu? Kdysi se nazývali vznešenými elfy (High Elves), na březích Lordaeronu založili království Quel’Thalas a neznali nic jiného než magii. Obrovskou moc čerpali z magické studny Sunwell, kterou však jednoho dne znesvětil princ Arthas. Na jejím místě vyvolal mocného licha Kel’thuzada a o dílo zkázy se postarala armáda nemrtvých. Ti, kteří hrůzy Třetí války přežili, přišli o jediný zdroj energie, ztratili životní cíl a zešíleli. Pak se však objevil hrdina Kael’thas Sunstrider a s pomocí legendárního Illidana naučil zdrcený lid elfů čerpat energii z ostatních magických bytostí. Elfové našli další smysl své pochroumané existence, ale vysloužili si hněv Aliance. Spřáhli se tedy se starými nepřáteli, stali se krvavými elfy (v elfštině Sin’Dorei) a jako šílení se teď snaží získat co největší magickou moc.
Pokud si zvolíte tuto bezpochyby zajímavou rasu magických upírů, získáte dvě originální schopnosti: Mana Tap a Arcane Torrent. První umožňuje vysát magickou energii z nepřátel či jiných bytostí a uskladnit ji ve vlastním těle. Na první úrovni tak můžete uložit až tři zásobníky a zatím není jisté, zda se jejich počet bude s vývojem postavy dále zvyšovat. Pomocí druhé schopnosti tuto energii využijete ku svému prospěchu a přesunete ji do vlastního pole (podle povolání do many, energie či rage). A co na to Jan Tleskač? Již nyní se na internetu vedou sáhodlouhé diskuse, zda tato schopnost není příliš silná a krvaví elfové se v Azerothu nestanou nenáviděnými polobohy, podobně jako tomu zpočátku bylo u paladinů. Jak to nakonec dopadne, ukáže až čas. Ostatně, podobně nerozhodně to vypadá i s nabídkou povolání. Krvaví elfové by neměli mít možnost stát se druidy – pokud vše půjde podle plánu, v jejich řadách se objeví warlockové, mágové, kněží, válečníci, zloději a lovci.
Vývojáři z Blizzardu dále připravují několik speciálních časových zón, do nichž se dostanete skrze Caverns of Time, a zúčastníte se tak nejvýznamnějších událostí historie Azerothu. Zavítáte do Hillsbradu v dobách, kdy Tarren Mill vzkvétal a byl v rukou Aliance, a zúčastníte se záchrany samotného Thralla. Další výlet do minulosti vás zavede přímo pod obrovský Strom světa (World Tree), kde v Hyjalu zesláblí elfové, orkové a lidé statečně čelí armádě lorda Archimonda. Skalní fanoušci Warcraftu jistě již moc dobře vědí, že jde o přepracovanou verzi finální mise třetího dílu této slavné strategické série. Také vkročíte na podmáčenou půdu bažiny Black Morass, jež se kdysi nacházela na území současných lokací Blasted Lands a Swamp of Sorrows. Autoři rovněž připravují nové dungeony a battlegroundy, mezi nimiž se neztratí ani Hellfire Peninsula Battleground, který je určen pro hráče na 55. až 70. levelu a fajnšmekrům nabídne prostředí z realtimové strategie Warcraft II.
The Burning Crusade přinese i celý nový kontinent nazvaný Outlands. Ti bystřejší již tuší, že Temný portál se znovu otevřel a z původní domoviny zelených bestií přivál do Azerothu mnohem větší zlo, než si vůbec lze představit. Je na čase prozkoumat svět za portálem a zatnout Hořící legii (Burning Legion) tipec! V Outlands narazíte na další nepřátele a Horda i Aliance zde najde spřátelené kmeny s desítkami dalších úkolů. Nové lokace nejsou ničím jiným než naprostým chaosem. Vzduchem poletují obrovské kusy kamení a přes bezedné průrvy se dostanete pouze díky speciálním epickým létajícím mountům. Než je však získáte, zaplatíte za ně krví i pořádným balíkem zlaťáků!
K dalším novinkám se řadí i profese – klenotníci, kteří vyrábějí prsteny, náramky, řetízky a další krásné blyštivé věcičky. Největším plusem je ale tvorba speciálních „socketed items“. Jejich funkce je podobná jako v Diablu – do těchto předmětů tak můžete vkládat speciální drahokamy a vylepšovat je tak o další vlastnosti. Nutno podotknout, že tento staronový systém může neutuchající honbu po lepším vybavení World of Warcraft mnohonásobně vylepšit a už se nemůžeme dočkat, až plnou verzi datadisku umístíme na naše harddisky. Rozhodně si vyzkoušíme krvavého elfa a uděláme z něj klenotnického mistra!