Nejenže Xbox Series X bude zpětně kompatibilní se staršími herními tituly, Microsoft tvrdí, že starší hry na něm budou vypadat ještě lépe. Slibuje 4K upscaling, automatické HDR a dokonce zdvojnásobený framerate až na 120 fps. Půjde tak prý o historicky nejkompatibilnější konzoli ze všech.
„Jako hráči víme, jak důležité je ctít a zachovat herní odkaz minulosti,“ říká Jason Ronald, vedoucí programového managementu nového Xboxu. „Vaše oblíbené hry a série, váš herní progres a trofeje, přátelství i komunity, které v průběhu hraní vytváříte, by s vámi měly přetrvat napříč generacemi. A nejen to, přetrvají také vaše oblíbené herní propriety a vybavení.“ Cílem vývojářů prý bylo, aby hráči mohli na Xbox Series X „hrát ty nejlepší verze her“ ze všech čtyř dosavadních generací konzole.
Jak už jsme psali v březnu, nový Xbox má díky procesoru Ryzen představovat silnou konkurenci i pro ty nejvýkonnější počítače. Dle Ronalda však nová technologie umožňuje vylepšit vzhled her nejen na základě výkonnějšího čipu. Přepracování práce s grafikou tak vysoký dynamický rozsah s Xboxem Series X získají i tituly dělané pro původní Xbox, od jehož představení příští rok uplyne už dvacet let.
Rekonstrukce grafiky přitom nebude vyžadovat žádné patchování ani jiné úpravy hry a nebude mít žádný dopad na plynulost hraní. Stejně jako funkce Quick Resume, se kterou bude možné rychle přepínat mezi různými hrami bez nutnosti zdlouhavého nahrávání, také rekonstrukce grafiky do HDR bude součástí přímo konzolové platformy.
Další vylepšení však už kooperaci s herními vývojáři budou potřebovat, připustil Ronald. Xbox Series X totiž bude stejně jako jeho předchůdce využívat tzv. Heutchyho metodu umožňující vykreslování grafiky v rozlišení 4K a také tzv. anizotropní filtrování pro lepší kvalitu textur. Snímkovou frekvenci pak půjde u vybraných titulů zvýšit ať už z 30 na 60 nebo z 60 na 120 fps. Tyto vylepšovací procesy však budou podporovány jen vybranými hrami, jejichž seznam ale Microsoft dosud nezveřejnil.