Xerox vydá opravu chyby digitálních kopírek

9. 8. 2013

Sdílet

 Autor: © lightpoet - Fotolia.com
Společnost Xerox oznámila, že vydá balíček opravující špatné číslování u jejích digitálních kopírek řady Workcentre.

Podle Xeroxu problém nastává pouze tehdy, pokud lidé nevyužívají standardní nastavení skeneru. Chyba je údajně zapříčiněna kompresní technikou a většina uživatelů by se s ní pravděpodobně neměla nikdy setkat. Navzdory tomu se však na Xerox obracejí stále noví a noví zákazníci s žádostí o radu, jak problému předejít.

O problému kopírek Xerox se začalo psát minulý týden poté, co si německý počítačový expert David Kriesel všimnul, že dvě jeho digitální kopírky Xerox Workcentre náhodně zaměňují čísla stránek, které jsou skenovány. Například číslo 65 bylo zaměněno za číslo 85 a číslo 21 za 14. Kriesel podotknul, že nejde o žádnou maličkost a někdy může jít až o život – člověk může například dostat v nemocnici špatnou dávku léku nebo most může být postaven na základě špatného plánu jen kvůli špatnému číslu stránky.

Viceprezident Xeroxu Rick Dastin se snažil obavy zmírnit, když prohlásil, že velká většina firemních zákazníků tento problém nikdy mít nebude. Chyba se totiž podle Dastina objeví jen tehdy, pokud vlastníci kopírek změní jejich nastavení na nižší rozlišení – a uživatelé údajně příliš často rozlišení z implicitního „vyššího“ na „normální“ nižší neprovádějí.

Zajímavé také je, že čím menší čísla a písmena jsou na původní stránce, tím větší je pravděpodobnost, že budou při skenování změněny. I když se na tiskárně při přepnutí do nižšího rozlišení objeví zpráva „může nastat záměna znaků“, podle Dastina musejí být podniknuty další kroky. „Prověřujeme jazyk, v němž je napsáno uživatelské rozhraní, a vydáme opravu pro uživatele, kteří chtějí problematický mód navždy vypnout,“ dodal Dastin s tím, že opravný balíček bude dostupný během několika příštích týdnů a v mezičase by uživatelé měli zkontrolovat, že jejich standardní nastavení není změněno.

Podle Xeroxu je chybou postiženo čtrnáct jeho modelů od roku 2005, což jsou stovky tisíc prodaných zařízení. Dastin uvedl, že nastavení svých kopírek mění především klienti v rozvojových zemích a armáda, protože jejich uživatelé potřebují rychle posílat data přes pomalý internet. Jinak by však kopírky neměly být postiženy. „Je nulová šance, že by se to stalo při standardním skenování, kdy není ukládán digitální obraz na lokální disk,“ řekl Dastin. „Na tento problém nenarazíte nikdy, pokud budete používat standardní fax... nebo prostě jen tisknout.“ Xerox si je problému vědom od vydání původního modelu a zmiňuje se o něm ve svých manuálech. „Jsme proto překvapeni reakcí médií, i když ji bereme samozřejmě vážně,“ dodal Dastin.