Yahoo chystá nástroj analýzy big dat pro inzerenty

15. 5. 2012

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Společnost Yahoo spustila nový nástroj určený všem, kteří inzerují online. Firma tak využívá své rozsáhlé zkušenosti načerpané při analýzách dat.

Nástroj, který nese název Genome, je navržen tak, aby klienti mohli přesněji cílit svou inzerci a marketingové kampaně. Novinka, která by měla být podle plánu dostupná od července, umožní online inzerentům pečlivě zkoumat a analyzovat data spojená s chováním uživatelů a inzercí. Konkrétně se jedná o data dostupná na webech patřících společnosti Yahoo.

Novinka umožní inzerentům také přinášet vlastní data a ta pak určitým způsobem propojovat s daty firmy Yahoo. Analýzy by tak mělo jít provádět kombinovaně. „Nástrojem Genomem vrcholí naše strategie, kterou jsme odstartovali již v loňském roce s podporou a souhlasem společností Microsoft a AOL a také v souvislosti s akvizicí Interclicku,“ stojí v oficiální vyjádření Yahoo. „Nástroj by měl pomoci pracovníkům marketingu organizovat a třídit neuspořádaná data a zároveň přinášet výsledky, které pomohou budovat značku a zvýšit zisky,“ doplňuje zpráva firmy.

Oznámení Yahoo přichází jen pár týdnů poté, co společnost Google začala nabízet službu zvanou BigQuery. Ta podnikům umožňuje nahrávat a analyzovat obrovská množství dat, která jsou součástí cloudové infrastruktury Googlu. Produkt Googlu se od Genomu liší tím, že zákazníci mohou pomocí infrastruktury Googlu analyzovat vlastní soubory dat k nejrůznějším účelům. Genome je oproti tomu zaměřen přímo na pracovníky marketingu. Těm dovoluje, aby pracovali se soubory dat, která pocházejí od Yahoo a která slouží jako nadstavba k souborům dat patřícím firmě.

Genome a BigQuery reagují na rostoucí poptávku po technologiích, které mohou firmám pomoci při práci s datovými soubory, které se týkají mimo jiné cloudů, mobilní výpočetní techniky, sociálních sítí nebo globalizace.

Již více než před dvěma roky se začal objevovat nespočet nástrojů, které pomáhají společnostem na základě dat při plánování obchodních strategií, analyzování nebo při předvídání trendů. V mnoha případech implementují společnosti vlastní nástroje. Společnosti Yahoo a Google se nyní snaží prostřednictvím značek Genome a BigQuery vytvořit vhodný nástroj, který mohou společnosti začlenit do svého portfolia, aniž by musely investovat do své vlastní infrastruktury.

Oznámení o spuštění Genomu přišlo jen krátce po překvapivé zprávě, že výkonný šéf Yahoo Scott Thompson opustil své místo kvůli zpochybnění věrohodnosti při získání akademického titulu. Místo Scotta Thompsona byl dočasně jmenován Ross Levinson. Yahoo stále hledá za odstoupivšího šéfa náhradu.