Jedním z nejmodernějších trendů, jenž je však hlídán přísným zrakem antitrustové komise, jsou akvizice jedné velké firmy jinou velkou firmou. Poté, co Altavistu „spolkl“ Compaq, Disney vytvořil z Infoseeku tzv. Go Network, či AOL vybartroval Netscape, je zde další zvěst: Yahoo! za 3,58 miliard v akciích získala GeoCities. Jde o doménu, na níž je možné si zřídit vlastní internetové stránky zdarma, přičemž máte k dispozici 15 MB prostoru. Tedy, samozřejmě ne zcela zdarma. Vždy, když se někdo na vaše stránky podívá, nemá-li vypnuté Java skripty, vyskočí mu reklamní okno, začínající naštvávací větou: „Pár slov od našeho sponzora“.
Yahoo! chce takto zvýšit návštěvnost svých portálových stránek (viz článek Portály do kyberprostoru v rubrice Komunikace), která dosáhla v prosinci loňského roku 48,2 % z celkové sumy internetových uživatelů. Za ní se však dotahuje Lycos (46,5 %). Excite na třetím místě má pak pouhých 29,2 % a již zmiňovaný Infoseek/Go Network pak 22,1 %.
Propojení Yahoo! a GeoCities bude mít za následek také větší možnosti pro návštěvníky druhého jmenovaného subjektu – Yahoo! zde totiž míní nabízet některé své nové služby jako třeba on-line nákupy, možnost zřídit si vlastní internetový krámek apod. A pravděpodobně i větší nárůst reklamy.