Cílem je podle Mayerové lidem poskytovat správné odpovědi ve správný čas. Výsledky by měly být závislé na konkrétních signálech, např. poloze uživatele, ale i jeho momentální činnosti.
„Jsem z možností kontextového vyhledávání opravdu nadšená," řekla v úterý Mayerová na konferenci, kterou v San Fracisku pořádala společnost Goldman Sachs. „Množství informací, na kterých lze zakládat podobné služby, je prostě neuvěřitelné," poznamenala.
Podobné vyhledávání zkouší i Google se svou službou Google Now.
Mayerová doufá, že technologie potřebné (nejen) pro kontextové vyhledávání získá Yahoo pomocí akvizic. Minulý měsíc Yahoo takto koupilo firmu Aviate; její aplikace dokáže uspořádat ikony na zařízení s Androidem podle toho, co uživatel momentálně dělá.
Mayerová už v roce 2012, když se stala generální ředitelkou Yahoo, uvedla, že mobilní zařízení budou hrát ve strategii Yahoo klíčovou roli a že plánuje vytvořit sadu produktů sloužících k ulehčení každodenních činností uživatelů. Kromě vyhledávání se Yahoo soustředí na zpravodajství, práci s e-mailem, fotografiemi a finančními službami.
Yahoo má dnes přibližně 800 milionů uživatelů, kteří ke službám přistoupí alespoň jednou měsíčně. Přibližně polovina z nich přistupuje k Yahoo z mobilních zařízení. Pokud společnost na mobily dokáže nalákat více uživatelů, mohla by získat větší příjmy z reklamy.
Mayerové na konferenci Goldman Sachs zmínila také snahu o nasazení „nativní reklamy", která by se podobala spíše obsahu než inzerci.