Yahoo zeštíhluje, končí i vyhledávač AltaVista

1. 7. 2013

Sdílet

 Autor: © Google
Jedním z likvidovaných produktů je i legendární vyhledávač AltaVista, který po několika akvizicích skončil právě u Yahoo. Nyní tedy již končí definitivně. A s ním i 11 dalších služeb.

Yahoo prochází další vlnou probírky, kterou tentokrát odskáče 12 dalších produktů. Společnost tak podle slov vedení pokračuje ve snaze o užší zaměření na služby, které podle představ managementu lidé potřebují ve svém každodenním životě.

Seznam obsahuje například službu AltaVista, stařešinu všech moderních internetových vyhledávačů, nebo anotace Yahoo RSS. Další produkty, například Yahoo Axis, Citizen Sports nebo Yahoo Browser Plus, již tak známé nejsou.

„Dnes ukončujeme několik produktů, abychom byli schopni do budoucna vytvářet nádherné nové produkty, bez kterých se většina lidí neobejde,“ vysvětlil Jay Rossiter, výkonný viceprezident platforem v Yahoo, v pátek odpoledne na oficiálním blogu společnosti.

Předchozí vlna probírky produktů proběhla u Yahoo v dubnu tohoto roku. Na věčnost putovaly například služby Deals nebo SMS upozornění a provázela je stejná písnička o „zaostření zaměření společnosti“.

Uvádíme úplný seznam rušených produktů včetně dat jejich ukončení. Plug-in pro webové prohlížeče Yahoo Axis (28. června); služba pro vývojáře webových aplikací Yahoo Browser Plus (28. června); služba sportovních zpráv a statistik Citizen Sports (28. června); přehrávač médií pro webové stránky Yahoo WebPlayer (30. června); plug-in pro ovládání různých přehrávačů multimédií FoxyTunes (1. července); sledování kanálů RSS Yahoo RSS Alerts (1. července); služba informující lidi o tom, co se děje v jejich okolí, Yahoo Neighbors Beta (8. července); vyhledávač AltaVista (8. července); agregátor zpráv o celebritách Yahoo Stars India (25. července); aplikace pro stahování třetích stran Yahoo Downloads Beta (31. července); rozhraní Yahoo Local API, které umožňuje vývojářům přístup k místním obchodním informacím (28. září); a rozhraní Yahoo Term Extraction API pro extrahování termínů a klíčových slov z webů (28. září).

ICTS24

AltaVista

Protože AltaVista brzy oficiálně skončí, Yahoo doporučuje uživatelům přechod na standardní vyhledávací stránky Yahoo. Společnost také v pátek oznámila novou funkci upozornění na změny ve výsledcích hledání.

Yahoo se snaží rušené produkty nahradit doporučováním alternativních řešení. Například místo rušené služby Citizen Sports mohou zájemci získat nejnovější sportovní zprávy na domovské stránce Yahoo Sport, hrát fantasy sporty jako Fotbal Fantasy a sledovat sportovní události i na cestách díky mobilní aplikaci Sports.

Yahoo se podle slov svých vrcholných představitelů chce soustředit na produkty a služby zaměřené na každodenní činnosti, jako je e-mail, počasí, sport, finance nebo fotografie.

V některých těchto oblastech se mu celkem daří. Například mobilní aplikace s informacemi o počasí má v online obchodu s aplikacemi Apple App Store 4,5 hvězdiček ze zhruba 4 000 hodnocení.

Generální ředitelka Marissa Mayerová během výročního zasedání akcionářů počátkem minulého týdne prohlásila, že si ráda Yahoo představuje jako obrovský startup.

„Investujeme a hodláme v tom pokračovat i nadále, protože se díky nim můžeme zvětšovat,“ uvedla.

Yahoo například nedávno zaplatilo více než miliardu dolarů na nákup sociálních blogovací služby Tumblr.