Yammer umožňuje měřit nálady v podnikových sociálních sítích

6. 8. 2012

Sdílet

 Autor: © queidea - Fotolia.com
Společnost přidala do své cloudové služby novou funkcionalitu, která dává organizacím přehled o náladách panujících mezi zaměstnanci.

Yammer si může něco takového dovolit díky spolupráci se společností Kanjoya, která stojí za softwarem Crane určeným pro rozpoznávání a následnou analýzu pocitů v textu. Těm zákazníkům, kteří o novou funkci projeví zájem, se v jejich administrátorské konzoli objeví nový řídící panel nabízející přehled o převládajících názorech zaměstnanců ve firemní sociální síti v reakci na konkrétní témata.

Firmy si tak mohou například ověřit, jak pracovníci přijali oznámení o plánovaných změnách v zaměstnaneckých benefitech, a případně ještě provést další úpravy.

Uzavření partnerství se z pohledu Yammeru jeví jako dobrý tah. Podle Roba Koplowitze, analytika agentury Forrester Research, totiž popularita podnikových sociálních sítí stále roste a schopnost rozpoznat skutečné pocity zaměstnanců z jejich příspěvků bude velmi důležitá. Zákazníci Yammeru se tak podle něj budou moci lépe zapojovat do napjatých konverzací.

Řídící panel nové funkce dává administrátorům možnost organizovat analytická údaje podle skupin zaměstnanců, oddělení či lokace. Správce může v datech vyhledávat klíčová slova, vytvářet grafy a slovní shluky nebo vyhodnotit vliv jednotlivých uživatelů sociální sítě. Crane dokáže rozpoznat až 80 typů emocí. Společnosti, které již používají verzi Enterprise, mohou Crane používat po dobu třiceti dní zcela zdarma.

Yammer se stal nedávno součástí Microsoftu, který jej získal za 1,2 miliardy dolarů a posléze jej zařadil do své divize Office. Očekává se, že software bude postupně integrován s některými produkty od Microsoftu, jako například s Lync, kancelářskou sadou Office a podnikovými aplikacemi Dynamics. Určitého stupně integrace již dříve Yammer docílil se službou SharePoint, která se nyní velmi pravděpodobně ještě prohloubí.