První informace o nové službě se začaly objevovat včera poté, co YouTube rozeslalo dopis členům svého programu YouTube Partner, který umožňuje vybraným tvůrcům obsahu získávat určitou část z příjmů z reklam objevujících se v jejich videích. Informaci pak následně oficiálně potvrdil i Google, pod nějž YouTube spadá.
Podle mluvčí Googlu nebylo zatím stanoveno datum vydání nové předplatitelské služby ani její cena. „I když nemůžeme komentovat jednání, která v současné době probíhají, jednou z našich hlavních priorit je to, aby naši uživatelé měli na výběr co možná nejvíce možností, jak obsah na YouTube užít a tvůrci si mohli zvolit vhodný model rozdělení příjmů z reklam,“ uvedla mluvčí YouTube.
Podle nových podmínek partnerského programu YouTube bude tvůrcům videí, kteří se rozhodnou využívat novou službu, vypláceno 55 % z příjmů, které budou vybrány od předplatitelů. Stejné procento partneři získávají v současné době z reklam.
Mluvčí YouTube odmítla sdělit podrobnosti o tom, jak přesně příjmy budou rozdělovány. Není zatím jasné ani to, jaký druh obsahu bude předplatitelská služba nabízet - alespoň částečně má jít o prémiový či exkluzivní obsah, k němuž se běžní uživatelé prý nedostanou.
Jedno je však jisté už teď - úspěch nové předplatitelské služby bude v konkurenci dalších streamovacích služeb záviset na množství partnerů, kteří se do programu YouTube zapojí a poskytnou svůj obsah. A konkurence v této oblasti opravdu není málo.
Kromě Netflixu a nové streamovací služby HBO lze zmínit také službu Vessel, za níž stojí bývalý šéf Hulu. Zajímavě pak vypadá i předplatitelská služba s videem Oz, jež byla dnes globálně spuštěna společností Icelandic.
YouTube od konce minulého roku testuje ještě jednu předplatitelskou službu s názvem Music Key, která uživatelům za 9,99 dolarů měsíčně umožňuje přistupovat k třicet milionům skladeb z databáze Google Play Music.